۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قیمت سوخت برای سومین بار در سال جاری افزایش یافت

قیمت سوخت برای سومین بار متوالی از زمان توقف کاهش مالیات در سال 2024 افزایش یافت.

سازمان سوخت و گاز وزارت نیرو اعلام کرد که در ساعت 24 پنجشنبه و جمعه قیمت فرآورده‌های سوختی تنظیمی که در جایگاه‌های سوخت به مصرف کنندگان عرضه می‌شود، طبق قیمت جدید عرضه خواهد شد.

قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب اکتان 95 برای مصرف کننده در جایگاه سوخت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 7.51 شکل در هر لیتر خواهد بود که نسبت به ماه گذشته 13./0 افزایش یافته است و مکمل برای سرویس کامل 22 شکل در هر لیتر خواهد بود.

در پایان دسامبر، وزیر دارایی بزالل اسموتریچ، امضای دستور کاهش مالیات بر قیمت سوخت را متوقف کرد. کاهش مالیات باعث شد قیمت سوخت در سال 2023 در سطح 6.81 شکل در هر لیتر در ماه‌های فوریه تا آگوست ثابت بماند و سپس به 6.94 شکل در هر لیتر تا پایان سال رسید.

نیاز به محدود کردن بودجه باعث لغو کاهش مالیات بر سوخت شد. پس از پایان امضای فرمان اسموتریچ، قیمت سوخت در ابتدای ژانویه 28 سنت در هر لیتر افزایش یافت که در مقایسه با دسامبر حدود 4 درصد افزایش داشت.

در پایان ژانویه، قیمت سوخت 16 سنت دیگر افزایش یافت و در ماه فوریه به 7.38شکل در هر لیتر رسید. اکنون 13 سنت اضافی و در مجموع 57 سنت در هر لیتر بنزین از ابتدای سال 2024 افزایش یافته است. قیمت جدید بنزین بالاترین قیمت از ژوئیه 2022 است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2024_q1/Article-afb60b4dc9fed81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

تحلیل؛ چرایی پیروزی ارتدوکس افراطی در انتخابات محلی

خواندن مطلب بعدی ←

هزاران هنرمند خواهان تحریم اسرائیل از دوسالانه ونیز شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *