۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش 75 درصدی خشونت علیه زنان در اسرائیل از آغاز جنگ

رسانه‌های اسرائیلی از افزایش 75 درصدی خشونت علیه زنان خبر می‌دهند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که از 7 اکتبر تاکنون 14 زن اسرائیلی کشته شده‌اند که نیمی از آنها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون است و این میزان افزایش 75 درصدی خشونت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

این روزنامه در گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد، به نقل از تال هوخمن، معاون مدیر کل انجمن زنان (یک سازمان فمینیستی مستقل) نوشت که بر اساس آمار اسرائیل در سال 2024، از هر دو نفر، یک زن کشته می‌شود. وی افزود: از آغاز جنگ بارها درباره افزایش خشونت علیه زنان هشدار داده‌ایم.

بنیانگذار انجمن میکال سلا، در رابطه با افزایش خشونت علیه زنان توضیح داد: روزهای جنگ سخت است و روزگار سختی است. روزهای اضطراب عمومی، تنش و انزوا که منجر به کسالت و فشار روانی زیاد در خانه‌ها می‌شود.

وی افزود که از 7 اکتبر گذشته، درخواست‌های ارائه شده به انجمن 20 درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد که سیاست جدید تسلیحاتی که اجرا شد، خطر تهدید زنان را افزایش داده است.

هوچمن معتقد است که نحوه توزیع مجوزهای اسلحه نمونه بارز سهل انگاری است و تقریباً هیچ کنترلی روی سلاح که باعث گسترش ترس در بین زنان شده است، وجود ندارد. برخی از زنان می‌ترسند که شریک سابق آنها مجوز اسلحه دریافت کند. جای امنی برای آنها وجود ندارد.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، مقامات صهیونیستی در ماه‌های اخیر نسبت به طرح توزیع تسلیحات که توسط ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی به دلیل افزایش، هشدار داده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/368994

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش 35 درصدی سکته قلبی از آغاز جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

آنفولانزای واقعی؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *