۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش وزیران خریدی (ارتدوکس افراطی) به گزارش حادثه مرون

بالاخره وزیران ارتدوکس افراطی سکوت خود را نسبت به گزارش حادثه مرون شکستند.

پس از سکوت طولانی از سوی رهبری سیاسی خریدی، وزیر موشه آربل سکوت را شکست و از پاسخ لیکود به گزارش میرون انتقاد کرد و آن را شرم آور خواند. دیگر مقامات خریدی نیز پس از او پاسخ دادند.

موشه آربل، وزیر کشور، نوشت: از سخنگوی لیکود می‌خواهم که پاسخ شرم‌آور خود را درباره گزارش کمیسیون تحقیق و نتایج آن پس بگیرد. همه ما باید به جان باختگان و خانواده‌های آنها احترام بگذاریم و تضمین کنیم که هر کاری را برای اجرای کامل تصمیمات کمیته برای نجات جان انسان‌ها انجام خواهیم داد.

وی افزود: علی‌رغم این واقعیت که 45 نفر از اعضای بخش خریدی در فاجعه مرون کشته شدند، اکثریت رهبری سیاسی خریدی در کنست و در دولت در طول روز گذشته سکوتی طولانی برقرار کردند و به گزارش حادثه مرون که توسط کمیته تحقیق برای بررسی فاجعه منتشر شد، اشاره مستقیمی به آن ارائه نکردند.

رئیس یهودیت تورات، اسحاق گلدکنف، پس از وزیر آربل پاسخ داد و نوشت: قلب من امروز با 45 خانواده قربانیان حادثه دردناک در مرون است. ما هرگز این شب وحشتناک را فراموش نمی‌کنیم. کمیته تحقیق کار خود را تکمیل و امروز نتیجه‌گیری خود را ارائه کرد. وظیفه ما این است که عبرت بگیریم و برای رفع آن هر کاری انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که چنین فاجعه‌ای در آینده رخ نمی‌دهد.

فراکسیون شاس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: فاجعه مرون برای همیشه در قلب ما نقش بسته است. کمیته تحقیقی امروز کار خود را به پایان رساند. وظیفه ما این است که درس عبرت بگیریم تا چنین واقعه جدی دیگر تکرار نشود.

وزیر سنت اسرائیلی و بیت المقدس، مایر پروش تصریح کرد که نکته‌هایی که در این گزارش آمده است توسط وی برای آماده‌سازی برای مراسم بعدی اتخاذ خواهد شد. ما اکنون در حال مطالعه دستور‌های کمیته هستیم و آماده می‌شویم تا فرآیند اجرای فوری آنها را آغاز کنیم.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/631279

→ خواندن مطلب قبلی

اگر اسرائیل رهبری داشت…

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس شین بت، دستور تحقیقات درباره 7 اکتبر را صادر کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *