تقسیم باریکه غزه با احداث جاده «دالان نترز»

جاده جدید اسرائیل، نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند و به دریای مدیترانه متصل می‌شود.

Capture 46
جاده مقسم نوار غزه

معاریو نوشت: شبکه سی ان ان به طور انحصاری روز چهارشنبه گذشته گزارش داد و فاش کرد که ارتش اسرائیل در حال ساخت جاده جدیدی است که از مرز اسرائیل تا ساحل دریای مدیترانه در نوار غزه امتداد دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، این جاده، غزه را به دو قسمت به طول حدود 6.5 کیلومتر تقسیم می‌کند.

مقامات اسرائیلی تأیید کردند که این جاده در چارچوب یک طرح امنیتی با هدف تقویت کنترل بر منطقه برای چندین ماه و شاید سال‌ها انجام می‌شود.

عکس‌های هوایی منتشر شده توسط شبکه سی ان ان نشان می‌دهد که حدود دو کیلومتر از این جاده به تازگی آسفالت شده است، در حالی که به نظر می‌رسد بقیه قسمت‌ها موجود بوده و ماه‌ها قبل از جنگ غزه وجود داشته و به دلیل خرابی مجدداً بازسازی شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل به CNN، وی اشاره کرد که از این جاده برای ایجاد جایگاه عملی در منطقه و انتقال نیروها و تجهیزات لجستیکی استفاده می‌شود. آمیچای شیکلی، وزیر دیاسپورا توضیح داد که این جاده جدید انجام حملات ارتش اسرائیل در منطقه را آسان‌تر می‌کند و حداقل برای یک سال در محل باقی می‌ماند و در عین حال سه خط عبوری برای انواع وسایل نقلیه فراهم می‌کند. پیش بینی می‌شود رانندگی از کیبوتص باری به سمت دریا در نوار غزه تنها هفت دقیقه در این مسیر طول بکشد.

همچنین گزارش شده است که نام این جاده «دالان نتزر» است که نام شهرکی است که قبل از اجرای طرح جداسازی در این منطقه وجود داشته است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره تکمیل ساخت این جاده تایید کرد که این جاده قبل از جنگ وجود داشته و به دلیل خسارت خودروهای زرهی تجدید شده است. این مسیر استراتژیک نشان دهنده تغییرات مهم در پویایی منطقه‌ای و تنش‌های امنیتی است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1082292

→ خواندن مطلب قبلی

لغو سخنرانی نویسنده اسرائیلی در دانشگاه‌های لهستان

خواندن مطلب بعدی ←

رفتار خشونت بار پلیس با معترضین خیابان کاپلان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *