۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار پرفسور بن دیوید نسبت به نرخ پایین مشارکت خریدی‌ها

پرفسور دان بن دیوید، در مطالعه‌ای آماری، نسبت به پیامدهای نرخ پایین مشارکت خریدی‌ها در جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی هشدار داد.

سایت اقتصادی گلوبز گزارش داد: روز سه شنبه، رئیس مؤسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، پروفسور دان بن دیوید، در کنفرانس مطبوعاتی، در مورد نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه اسرائیل سخنرانی کرد.

پرفسور بن دیوید، در مطالعه‌ای، جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی نابرابری‌های ساختاری در اسرائیل را ارائه کرد. طبق تحقیقات وی، کمتر از 300 هزار مرد و زن که در بخش‌های فناوری پیشرفته، پژوهشی و پزشکی فعالیت می‌کنند، اسرائیل را در سطح کشورهای توسعه یافته نگه داشته‌اند و جامعه خریدی (ارتدوکس افراطی) هیچ سهمی در آن ندارد.

وی افزود: ما به افزایش تعداد قابل توجهی از این افراد نیاز داریم. بخش فزاینده‌ای در تولید ملی کار نمی‌کنند. اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده نکنیم، کسانی که این بار را بر دوش می‌کشند دیگر تاب آوری این مسئولیت را نخواهند داشت.

وی توضیح داد که بیش از 400000 مرد و زن خریدی در سنین خدمت دائم و ذخیره هستند که حاضر به خدمت در ارتش نیستند.

سایت گلوبز ادامه داد: یکی از جنبه‌های ناامیدکننده‌ای که بن دیوید فاش کرد این است که برخلاف تصور عمومی از دانشگاهی شدن مردان خریدی، تنها 15 درصد از آنها در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این حدود نیمی از میزان دانشگاهیان خریدی شاغل در ایالات متحده است.

وی افزود: نکته اصلی این است که ما به خریدی‌ها نیاز داریم. آنها نیز به دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های اساسی نیاز دارند که به آنها امکان می‌دهد در اقتصاد جهانی فعالیت داشته باشند و در دفاع از اسرائیل خدمت کنند.

بن دیوید در پایان گفت: به مدت 25 سال، هشدار داده‌ام، ما فقط یک بار در یک نسل، فرصتی برای اصلاح مسیر داریم زیرا پس از آن دیگر نمی‌توان قوانینی را که تصویب آن زمان‌بر است، تصویب کرد. شاید این آخرین فرصت برای اصلاح ساختاری جامعه اسرائیل باشد.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rymr5bcta

→ خواندن مطلب قبلی

چیکلی خطاب به مهاجرین: “هویت ملی را در آغوش بگیرید یا با خود ویرانگری مواجه شوید”

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش ارزش شکل در برابر دلار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *