۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش 60 درصدی مبتلایان به اختلال پس از سانحه

کانال 13 اسرائیل از افزایش 60 درصدی مبتلایان به PTSD خبر داد.

بر اساس داده‌های جدید جمع آوری شده توسط صندوق بیمارستان مکابی که عصر روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) حدود 60 درصد افزایش یافته است.

طبق آمار به دست آمده، در ماه‌های ژانویه و فوریه 2024، 860 نفر به اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده شده‌اند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، 530 نفر به اختلال پس ار سانحه مبتلا شده‌اند.

کانال 13 گزارش داد، تخمین زده می‌شود که با بازگشت سربازان ذخیره این ارقام بیشتر خواهد شد. وزارت بهداشت اسرائیل، یک طرح ملی برای بهبود پاسخ در زمینه سلامت روان، تا حدی از طریق استخدام درمان‌گران جدید، تدوین کرد که هنوز توسط وزارت دارایی بودجه‌بندی نشده است.

رئیس بخش بهداشت در مرکز پزشکی مکابی، دکتر اران روتمن، گفت: این یک معضل در مقیاس ملی است و دولت باید در همه سطوح از جمله بودجه به منظور آماده شدن در زمینه سلامت روان اقدام کند زیرا در آینده، با بار بیشتری در زمینه سلامت روان مواجه خواهد شد.

ماه گذشته، ارتش اسرائیل اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم بهداشت روان در ارتش را منتشر کرد، داده‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای جنگ، حدود 1730 سرباز تحت درمان قرار گرفته‌اند که حدود 85 درصد از آنها به جنگ بازگشته‌اند. همچنین سامانه سلامت روان در سازمان نظام پزشکی اسرائیل از برقراری 3500 تماس تلفنی خبر داد.

مضافا اینکه نتایج یک نظرسنجی که در ماه گذشته منتشر شد، حاکی از وخامت وضعیت روحی خانواده‌های ربوده‌شدگان است. بر اساس این نظرسنجی، تقریباً وضعیت روانی همه اعضای خانواده ربوده‌شدگان به سمت بدتر شدن است که در مقایسه با جمعیت عمومی، رقمی به طور قابل توجهی بالاتر است. همچنین 93 درصد از بستگان ربوده‌شدگان دچار اختلال خواب شده و 15 درصد قرص‌های خواب استفاده می‌کنند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/health/mental-health-903976442/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

لغو تمامی پروازهای رایان ایر به مقصد و از اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات هزاران نفری در اعتراض به نابرابری در انجام خدمت سربازی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *