۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش سران صهیونیست به اظهارات جنجالی شومر

سران صهیونیستی به سخنان سناتور کنگره آمریکا واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

نتانیاهو در واکنش به سخنان شومر، ضمن محکوم کردن ادعاهای وی، سخنان او را تضعیف کننده خواند.

جناح لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل از چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا انتظار دارد که از تضعیف دولت اسرائیل خودداری کند.

لیکود در واکنش به سخنان شومر که در آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را به حفظ صلح در خاورمیانه و خواستار برگزاری انتخابات در اسرائیل متهم کرد، نوشت: اسرائیل یک جمهوری موزی نیست، بلکه یک دموکراسی است که به انتخاب خود در نخست وزیر نتانیاهو افتخار می‌کند.

مایکل هرتزوگ سفیر اسرائیل در ایالات متحده پاسخ خود را به اظهارات چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، در X منتشر کرد. وی نوشت: اسرائیل یک دموکراسی مستقل است. اظهار نظر در مورد امور سیاسی داخلی یک متحد دموکراتیک به‌ویژه زمانی‌که اسرائیل در جنگ است، برای اهداف مشترک دو کشور مناسب نیست.

یایر لاپید، رئیس اپوزیسیون نیز گفت: سخنرانی شومر گواهی بر این است که نتانیاهو یکی پس از دیگری در حال از دست دادن سرسخت‌ترین حامیان اسرائیل است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل نیز بیانیه‌ای درباره سخنرانی رهبر اکثریت سنا ارسال کرد و گفت که او به شدت مخالف مداخله سیاسی آمریکا در امور داخلی اسرائیل است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-792007

→ خواندن مطلب قبلی

چاک شومر، سناتور ارشد یهودی کنگره آمریکا، نتانیاهو را مانع صلح جهانی خواند

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی اکثر اسرائیلی‌ها از دوقطبی شدن در نظرسنجی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *