۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی اکثر اسرائیلی‌ها از دوقطبی شدن در نظرسنجی جدید

نظرسنجی جدید نگرانی اکثر اسرائیلی‌ها از دوقطبی شدن جامعه را نشان می‌دهد.

عکس نتانیاهو در تظاهرات
تظاهرات مردم اسرائیل

طبق نظرسنجی جدید، اکثریت شهروندان این کشور، 53 درصد، بر این باورند که «تداوم چندپارگی و دوقطبی‌سازی داخلی» برای آینده اسرائیل خطرناک‌تر است در مقایسه با 37 درصدی که معتقدند که تهدید امنیتی خارجی خطرناک است.

در یک نظرسنجی که توسط یک موسسه برای روزنامه ماکور ریشون انجام شده است، مشخص شده است که از میان رای دهندگان لیکود در انتخابات گذشته، تنها 37 درصد متقاعد شده‌اند که در انتخابات بعدی به این حزب رای خواهند داد.

20 درصد از رای دهندگان لیکود در این انتخابات اعلام کردند که در انتخابات آتی به اردوگاه دولتی رای خواهند داد (این نظرسنجی حتی قبل از اعلام جدایی گیدعون ساعر از اردوگاه دولتی انجام شد)، 7 درصد اعلام کردند که به لیبرمن رای خواهند داد و 23 درصد اعلام کردند که نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد.

در این نظرسنجی پرسیده شد آیا اسرائیل قادر به بازیابی و غلبه بر چالش‌ها و تهدیدهای پیش روی خود خواهد بود یا خیر؟ تنها 12 درصد پاسخ دادند که مطمئن هستند و 51 درصد مردد بودند.

همچنین در یک نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شد آیا به مقامات منتخب اعتماد دارند؟ 74 درصد از جامعه آماری اعلام کردند که اصلاً اعتماد ندارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان راست‌گرا به‌طور جدی به فکر رای دادن به یک حزب راست‌گرای جدید هستند.

به شرکت کنندگان در نظرسنجی لیستی از احزاب جدیدی که ممکن است در انتخابات بعدی کنست رقابت کنند ارائه شد و به طور جداگانه در مورد هر یک از آنها پرسیده شد که آیا به آن رأی می‌دهند یا خیر؟ بیشترین درصد از پاسخ دهندگانی که قصد رای دادن را داشتند برای یک حزب راستگرای جدید به رهبری یوسی کوهن و یک حزب راستگرای جدید به رهبری نفتالی بنت ثبت نام کردند و حزب گیدعون ساعر در رتبه چهارم قرار دارد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/632075

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش سران صهیونیست به اظهارات جنجالی شومر

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو طرح عملیات در رفح را تایید کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *