۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد جدید حماس برای آتش بس

حماس مفاد دو مرحله‌ای آتش بس را پیشنهاد داد.

رویترز صبح امروز جمعه به نقل از منابع اسرائیلی، برجسته‌ترین مفاد پیشنهادی که جنبش حماس برای آتش بس در غزه در دو مرحله ارائه کرده است، گزارش کرد.

اواخر عصر پنجشنبه، حماس اعلام کرد که چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده، به میانجیگران ارائه کرده است.

این پیشنهاد شامل آزادی 100 زندانی فلسطینی است که حبس ابد در زندان‌های اسرائیل سپری می‌کنند در برابر آزادی سربازان زن اسرائیلی.

حماس اعلام کرد که پس از مبادله اولیه گروگان‌ها و اسیران با تاریخ آتش بس دائمی موافقت خواهد کرد و گفت که تاریخ نهایی خروج اسرائیل از غزه پس از مرحله اول توافق خواهد شد.

حماس اعلام کرد که تمامی بازداشت شدگان هر دو طرف در مرحله دوم این طرح آزاد خواهند شد.

بر اساس بیانیه کوتاهی که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل منتشر کرد، به نظر می‌رسد اسرائیل پیشنهاد حماس در مورد تبادل اسرا و آتش بس را رد کرده و معتقد است که این پیشنهاد مبتنی بر خواسته‌های غیر واقعی است.

بیانیه دفتر نتانیاهو حاکی از آن است که کابینه جنگ و دولت اسرائیل در دو نشست امروز درباره این پیشنهاد بحث خواهند کرد.

خانواده‌های گروگان‌ها امروز در تل‌آویو تظاهرات کردند و خیابانی مقابل مقر وزارت امنیت و ارتش را بستند، جایی که قرار است جلسه کابینه جنگ برای بررسی پیشنهاد حماس برگزار شود. تظاهرکنندگان خواستار تصویب معامله و توجه به آزادی هر چه سریعتر همه افراد ربوده شده، شدند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369213

→ خواندن مطلب قبلی

امتناع گانتز از شرکت در جلسه بحث پیرامون سربازگیری از خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

طرح اسرائیل برای محافظت از کمک‌های بشردوستانه با استفاده از شرکت‌های امنیتی خصوصی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *