۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خالی شدن شهرک‌های واقع در اراضی شمالی

ساکنان شمال اراضی اشغالی: ما دیگر به شمال باز نمی‌گردیم.

روزنامه عبری زبان والا در گزارشی نوشت، ساکنان شهرک‌های واقع در شمال اراضی اشغالی اعتماد خود به دولت و ارتش را از دست داده‌اند و از ترس تکرار سناریوی هفتم اکتبر، شهرهایشان را ترک کردند و حاضر به بازگشت به شهرهای خود نیستند.

به گزارش صهیون 24، روزنامه والا در گزارشی نوشت، اسرائیلی‌ها در روز اول جنگ غزه، شهرهای خود واقع در مرز لبنان را ترک کردند. به نوشته والا، ساکنان شهرک‌های مرزی در شمال، حمله حماس به جنوب را به منزله محقق شدن کابوس‌هایی می‌دانند که سال‌ها از آن هراس داشتند، از همان روز اول جنگ بسیاری از آنها را بر آن داشت که خانه‌ها و شهرهای خود را ترک کنند، ساکنان این مناطق مطمئن نیستند که به شهرهای خود باز خواهند گشت.

نگرانی اصلی که آنها از آن سخن می‌گویند، نفوذ نیروهای حزب‌الله به شهرهایشان است. والا به نقل از یکی از ساکنین نوشت: ما دیگر به شمال برنمی‌گردیم، نیم سال دوری از آنجا، پس از تقریبا 20 سال بی‌قانونی. دولت‌های اسرائیل از سال 2006 فراموش کرده‌اند که در شمال، ده‌ها هزار نفر ساکن هستند که مرز را زنده نگه می‌دارند. و در اطراف ما، ده‌ها خطر وجود دارد.

این شهروند شمالی ادامه داد: سؤالات از زمان فاجعه اکتبر متوقف نمی‌شوند. هفتم اکتبر با ما چه می‌کردند؟ میزان تلفات بین متولا و طبریه، بین مارگالیوت و نهاریا چقدر بود؟ 18 سال بی‌قانونی امنیتی در شمال، و به ما هیچ پاسخی داده نشد.

من می‌توانم به عنوان یک ساکن در مورد تفاوت بین آنچه قبل از عقب نشینی می‌دانستیم و تشدید تنش در سال 2006 صحبت کنم. چه کسی می‌تواند به من به عنوان یک ساکن بگوید که اکنون پس از 18 سال بی‌قانونی و نبود امنیت در شمال، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چگونه به خانه برمی‌گردیم، در حالی‌که اینها همسایگان ما هستند و آماده عمل هستند؟ ساکنانی که توانایی پرداخت هزینه اقامت در خارج از شهر را ندارند، چه خواهند کرد؟ آیا به آن باز خواهند گشت تا قربانی نکبت بعدی شوند؟

ساکنان این مناطق انتظار اقدام سیاسی سریع، به موقع و قدرتمند را دارند. فقط اگر به موقع، قوی و قدرتمند باشد. در غیر این صورت، بدون توجه به کمک‌های تشویقی هیچ کس باز نخواهد گشت.

وی در پایان تصریح کرد شش ماه است که از خانه دوریم. توجیهش کنید!

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3651270

→ خواندن مطلب قبلی

حمله اسموتریچ به رئیس ستاد کل ارتش

خواندن مطلب بعدی ←

تایید رهبر خریدی لیتوانی برای حضور خریدی‌ها در ارتش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *