۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هشدار بلینکن به نتانیاهو

بلینکن خطاب به نتانیاهو: امنیت و موقعیت اسرائیل در جهان در خطر است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در جریان دیدار روز جمعه،، در تل آویو به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که امنیت و جایگاه اسرائیل در جهان در خطر است و شما هنوز آن را درک نکرده‌اید و ممکن است خیلی دیر متوجه این موضوع شوید.

بلینکن خطاب به نتانیاهو و کابینه جنگ گفت که او به عنوان دوستی که پنج ماه گذشته را صرف دفاع از اسرائیل در سراسر جهان کرده است به اسرائیل آمده اما هشدار می‌دهد که اگر مسیر کنونی بدون برنامه ریزی روشن برای روز بعد از جنگ ادامه یابد، اسرائیل خود را در برابر شورش بزرگی خواهد دید که نمی‌تواند با آن مقابله کند.

طبق گزارش معاریو، بلینکن افزود: شما به یک برنامه منسجم نیاز دارید، در غیر این صورت در غزه گرفتار خواهید شد و تاکید کرد که در مسیر فعلی، حماس کنترل غزه را در دست خواهد داشت.

نتانیاهو در بیانیه‌ای پس از این دیدار با بلینکن از حمایت آمریکا از اسرائیل از زمان حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ قدردانی کرد و گفت: در غزه به نیازهای بشردوستانه رسیدگی می‌کنیم و اینکه ما در این مسیر حرکت می‌کنیم، اما نمی‌توانیم حماس را بدون رفتن به رفح و برچیدن تیپ‌های باقی مانده در آنجا شکست دهیم. نتانیاهو افزود: امیدوارم بتوانیم این کار را با حمایت آمریکا انجام دهیم، اما اگر لازم باشد این کار را به تنهایی انجام می‌دهیم.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1085929

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار خصوصی بلینکن و نتانیاهو در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش شدید امنیت مالی اسرائیلی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *