۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خشونت علیه خبرنگاران

والا از حمله مجدد به اصحاب رسانه به‌ویژه خبرنگاران در جریان تظاهرات علیه دولت خبر داد.

روز چهارشنبه، ماموران امنیتی به رونی گرین شاولوف، خبرنگار وای نت که در حال پوشش خبری تظاهرات در مقابل میشکان بود، حمله کردند.

در بخشی از این تظاهرات که «روز اخراجی‌ها» نام داشت، ده‌ها فعال معترض به رهبری جنبش “میشنیم کیشوم” با استفاده از زنجیر، تمام ورودی‌های کنست را مسدود کردند و خواستار تعیین تاریخ برگزاری انتخابات در نیمه اول سال 2024 شدند. ده‌ها محافظ امنیتی، نیروهای پلیس و پرسنل نظامی به نقطه‌ای که معترضین قصد ورود داشتند، رفتد. ورودی‌های میشکان مسدود شد و پلیس 3 معترض را بازداشت کرد.

طبق گزارش والا، در هفته گذشته در کنست بحثی در مورد حمله به خبرنگاران مطرح شد که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است، اما پلیس هنوز اصلاحاتی را که به آن متعهد شده، منتشر نکرده است.

در سال 2023، در مجموع 61 شکایت در مورد حمله به خبرنگاران ثبت شد.

انجمن خبرنگاران بیت‌المقدس اعلام کرد که حمله به روزنامه‌نگارانی که بیش از پیش کار خود را انجام می‌دهند در حقیقت اعلان مخالفت است و باید به موضوع رسیدگی کنیم! این انجمن از حمله به رونی گرین شاولوف، گزارشگر وای نت به شدت انتقاد کرد و از مدیر عامل کنست خواست تا با مداخله در این موضوع، نگهبان کنست را فورا تعلیق کند تا تحقیقات در مورد این موضوع انجام شود.

 

لینک خبر: https://b.walla.co.il/item/3652164

→ خواندن مطلب قبلی

اشتغال زنان خریدی و تغییر توازن قدرت

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات نظامی ارتش اشغالگر در بیمارستان شفا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *