۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسموتریچ به دنبال محاصره مالی بانک‌های فلسطینی

اسموتریچ خواستار توقف تراکنش‌های مالی بین بانک‌های اسرائیلی و فلسطینی شد.

روزنامه اقتصادی مارکر گزارش داد که اسموتریچ به بانک‌های اسرائیلی که با بانک‌های فلسطینی معامله می‌کنند، غرامت نمی‌پردازد و امیدوار است که این امر باعث محاصره مالی دولت خودگردان فلسطین شود.

تصمیم بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل برای لغو سیستم بیمه غرامتی که دولت وی به بانک‌های اسرائیلی‌ای که با بانک‌های فلسطینی معامله می‌کنند، موجب فروپاشی اقتصاد فلسطین می‌شود.

هدف سیستم بیمه غرامت، محافظت از بانک‌های اسرائیلی و پرداخت غرامت در صورت مواجهه با شکایت‌ها و اتهامات مبادلات مالی غیرقانونی است.

اسموتریچ با تصمیم خود قصد دارد معاملات بین بانک‌های اسرائیلی و فلسطینی را متوقف کند و با متوقف کردن پوشش مالی ارائه شده توسط دولت اسرائیل برای ایمن سازی بانک‌های اسرائیلی، به‌ویژه بانک‌های هاپوآلیم و دیسکانت، هنگام انجام تراکنش‌های مالی با بانک‌های فلسطینی، ضربه‌ای به بانک‌های فلسطینی وارد کند که بر اساس پروتکل اقتصادی پاریس ضمیمه توافقنامه اسلو، بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و دولت اسرائیل امضا شده و اجرا می‌شود.

روزنامه اقتصادی اسرائیلی مارکر هشدار داد که در صورت اجرای تصمیم اسموتریچ، شریان معاملات مالی بین مناطق فلسطینی و اسرائیل قطع خواهد شد و فلسطینی‌ها از استفاده از واحد پول اسرائیل جلوگیری خواهند کرد تا  اقتصاد جهانی به آنها اجازه ضرب و انتشار یک واحد پول ویژه فلسطین را بدهد و ممکن است آغازی برای به رسمیت شناختن جهانی دولت فلسطین باشد.

مارکر اذعان کرد، اقدام اسموتریچ برای آسیب رساندن به تشکیلات خودگردان فلسطین، واکنشی متقابل به اقدام دولت بایدن مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه برخی شهرک نشینان است.

 

لینک خبر: https://www.themarker.com/markets

→ خواندن مطلب قبلی

خانواده گروگان‌ها دست به دامن بایدن شدند

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات نظامی حزب اللّه علیه اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *