۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید گانتز درباره خروج از کابینه جنگ

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل، عصر روز یکشنبه تهدید کرد در صورت تصویب قانونی که خریدیم‌ را از خدمت اجباری معاف می‌کند، استعفا خواهد کرد.

Capture 130

گانتز گفت: قانون خدمت اجباری که توسط دولت تهیه شده است، یک شکست اخلاقی جدی است که منجر به شکاف عمیقی در درون ما در زمانی که ما باید با هم علیه دشمنان خود بجنگیم، خواهد شد. وی افزود که برای تصویب نشدن آن تلاش خواهد کرد.

گانتز معتقد است که تصویب چنین قانونی در مواقع عادی خط قرمز است و در زمان جنگ مانند پرچم سیاهی است که بر فراز آن به اهتزاز در می‌آید و مردم نمی‌توانند آن را بپذیرند. کنست نمی‌تواند به آن رأی دهد و اگر چنین قانونی در کنست تصویب شود، من و همکارانم، دیگر اعضای کابینه جنگ نخواهیم بود.

گانتز از وزرای حزب حاکم لیکود و اعضای کنست خواست که قانون نادرست را تصویب نکنند و خطاب به سران احزاب خریدی (ارتدوکس افراطی) گفت: اول و مهمتر از همه، این قانون به جامعه خریدی لطمه می‌زند و ما باید برای آن راه حل‌هایی ارائه کنیم که منجر به افزایش مشارکت جامعه خریدی در خدمت به دولت و مردم شود.

اظهارات گانتز در پی پیش‌نویس قانون خدمت اجباری است که توسط نخست وزیر بنیامین نتانیاهو تهیه شده بود، و با مخالفت وزیر دفاع یوآو گالانت مواجه شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1086352

→ خواندن مطلب قبلی

مرگ گروگان اسرائیلی در غزه در اثر فقدان غذا و دارو

خواندن مطلب بعدی ←

جزئیات مذاکرات آتش بس در نشست قطر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *