۳۱ شهریور ۱۴۰۳

جلسه دولت درباره قانون نظام وظیفه به تاریخ نامعلومی موکول شد

جلسه دولت درباره قانون نظام وظیفه که قرار بود امروز (سه شنبه) برگزار شود، به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدیدی تعیین نشده است.

پس از اعلام دولت مبنی بر انصراف از افزایش سن معافیت به 35 سال، قرار بود امروز سه شنبه، جلسه دولت برگزار شود اما به دلیل اختلافات ادامه دار بر سر قانون نظام وظیفه به تعویق افتاد. ظبق گزارش والا، به تعویق افتادن جلسه، دولت را با مشکل مواجه می‌کند، زیرا فردا دولت باید در خصوص معافیت از خدمت وظیفه به دیوان عالی کشور پاسخ دهد و بدون تصمیم دولت، بازپرس درخواست تمدید نخواهد کرد.

به گفته مقامات دولتی، دلیل به تعویق افتادن جلسه، اعتراض حقوقی بازپرس است که برای دفاع از رای در دیوان عالی کشور می‌خواهد در تصمیم دولت اهداف عددی برای سهمیه‌بندی و شفاف سازی وجود داشته باشد نه اصول کلی. به گزارش خبرگزاری والا، خریدی‌ها با این اقدام مخالفت کردند.

طرح کلی این قانون در میان متخصصان، هم در خزانه‌داری، هم در ارتش و هم در میان مشاوران حقوقی دولت انتقاداتی را برانگیخت، همچنین پیش‌بینی می‌شود که طبق متن پیش‌نویس فعلی، دادستان کل، گالی میارا بهاراف، به دلیل نقض اصل برابری آن را رد کند.

Capture 146
اعتراض خریدیم به قانون نظام وظیفه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به جناح‌های خریدی در توافقنامه‌های ائتلافی در تشکیل دولت وعده داد که تنظیم معافیت از سربازی اجباری یکی از اهداف اولیه دولت راست افراطی خواهد بود.

هدف اصلی نتانیاهو در حال حاضر ادامه تأخیر و به تعویق انداختن معافیت از خدمت سربازی بدون دخالت دیوان عالی دادگستری و بدون تهدید خریدی‌ها به خروج از ائتلاف است.

با این حال، شرط تعیین شده توسط یوآو گالانت، وزیر دفاع، اوضاع را برای نتانیاهو پیچیده می‌کند. گالانت در ابتدای این ماه اعلام کرد که با ترویج قانون خدمت اجباری تنها به شرطی موافقت خواهد کرد که از رضایت همه بخش‌های ائتلاف از جمله اردوگاه دولتی و نه تنها خریدیم برخوردار باشد.

از سوی دیگر، گانتز روز گذشته تصریح کرد که از طرح استخدام به شکل فعلی حمایت نخواهد کرد.

از طرفی مقامات ارشد ارتش اسرائیل تاکید کردند که با توجه به تهدیدات روزافزون در همه بخش‌ها و بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی، ضرورت زیادی برای جذب سرباز وجود دارد.

بنابراین، سیاست ستاد کل ارتش اسرائیل این است که همه کسانی را که در جامعه اسرائیل مسئول و واجد شرایط استخدام هستند، بدون وارد شدن به مواد قانون نظام وظیفه که اساساً یک قانون سیاسی است، به خدمت بگیرد.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3653133

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش نظام سیاسی اسرائیل به رای ممتنع آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

صندوق ثروت نروژ، شرکت‌های اسرائیلی را در فهرست سیاه سرمایه‌گذاری قرار داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *