۳۰ شهریور ۱۴۰۳

غوغای روزنامه‌های خریدی به حکم دیوان عالی

پس از پاسخ مشاور حقوقی دولت مبنی بر توقف بودجه داوطلبان یشیوا در سن خدمت، صفحه اول روزنامه‌های خریدی به بحران قانون نظام وظیفه اختصاص یافت.
Capture 186
دیوان عالی

جامعه خریدی (ارتدوکس افراطی) به دنبال دستور موقت صادر شده از سوی قضات دیوان عالی در شب گذشته که اعطای کمک هزینه به یشیوا را متوقف می‌کند، دچار آشفتگی شده است.

کانال 14 عبری نوشت: آشفتگی بر سر قانون سربازی اجباری و حکم دیوان عالی پنجشنبه گذشته سیستم سیاسی در اسرائیل را تحریک می‌کند و ممکن است به یک بحران سیاسی پایدار در اسرائیل بیانجامد، درحالی‌که اسرائیل در همه بخش‌ها، در نوار غزه، مرز لبنان، یهودیه و سامره، سوریه و جبهه‌های دیگر در حال جنگ است.

همانطور که انتظار می‌رفت، شب گذشته در واکنش به این حکم، سیاستمداران ارشد خریدی حملات شدیدی را علیه دیوان عالی و بازپرس انجام دادند و صبح روز جمعه مطبوعات خریدی نیز به با الفاظ تند قضات و احکام آنها را مورد انتقاد قرار دادند.

ناراحتی احزاب خریدی از عقب‌نشینی نتانیاهو

در روزنامه یدید نعمان که نماینده اکثریت مردم لیتوانی-اشکنازی در بخش خریدی است، تیتر این روزنامه چنین بود: بازرس و دادگاه عالی علیه جهان تورات. این روزنامه مدعی شد که برای اولین بار از زمان تأسیس، دولت حقوق خود را در حمایت تورات از دست می‌دهد و موجودیت آن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه به نقل از یکی از رهبران بخش لیتوانیایی و رئیس اسلاودکا یشیوا، خاخام دوو لاندو، گفت که وجود ما در سرزمین اسرائیل فقط به دلیل معجزات تورات است که ارشاد و محافظت می‌کند. خاخام همچنین گفت: هر چه تعداد تورات آموزان در یشیوا بیشتر باشد، حفاظت از همه ساکنان آن سرزمین بیشتر است و بالعکس.

در روزنامه همباشار که نماینده بخش بزرگی از افکار عمومی حسیدی-اشکنازی است، حکم دیوان عالی دیشب را تصمیم غارتگرانه نامیدند. این روزنامه مدعی شد که در حساس‌ترین زمان از زمان تأسیس دولت، زمانی‌که یشیواها هر لحظه به حق مطالعه تورات نیاز دارند، دادگاه عالی تصمیم گرفت بودجه یشیواها را متوقف کند.

در این روزنامه که نماینده میر پروش وزیر یهودیت تورات است، به نخست وزیر حمله کردند و نوشتند که در احزاب خریدی از عقب‌نشینی نتانیاهو تا آخرین لحظه نارضایتی وجود دارد.

در روزنامه هادرچ، سخنگوی حزب شاس و آریه دری، تیتر بزرگی نوشته بود: دادگاه عالی علیه جهان تورات. در این روزنامه آمده است که قضات دیوان عالی به غارت فعالانه خود ادامه می‌دهند و علیه تورات موسی عصیان می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که قضات حق داشتن تورات را از دولت اسرائیل ربوده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

آرژانتین انتقال سفارت به اورشلیم را متوقف کرد

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری یک شهروند اسرائیلی در مالزی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *