۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هزینه تامین امنیت یاییر نتانیاهو در آمریکا

هزینه تامین امنیت یاییر نتانیاهو در آمریکا سالانه 2.5 میلیون شکل است.

یاییر نتانیاهو 2 نگهبان امنیتی شین بت دارد که هر دو هفته یکبار تعویض می‌شوند، راننده خصوصی، پروازها و غیره. بر اساس گزارش جمعه کانال 12 همه آنها تقریباً 2.5 میلیون شکل در سال هزینه دارد.

کانال 12 روز جمعه گزارش داد که اقامت یاییر نتانیاهو در خارج از کشور سالانه 2.5 میلیون شکل برای امنیت شین بت، یک راننده، مخارج روزانه و غیره هزینه دارد.

شلومو هارنوی، مسئول سابق شین بت، در مصاحبه با کانال 12، مخالفت خود را با تخصیص پرسنل امنیتی شین بت ابراز و استدلال کرد که این اقدام از پروتکل خارج است. آمی درور گفت که این اقدامات اغلب به عنوان نمادهای وضعیتی عمل کرده و درخواست‌هایی را در مورد تخصیص منابع و اولویت‌های امنیت ملی ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبر کانال 12 عبری، تمهیدات امنیتی یاییر نتانیاهو شامل دو پرسنل امنیتی شین بت از واحد امنیت شخصی، یک راننده اختصاصی، یک وسیله نقلیه اجاره‌ای توسط کنسولگری اسرائیل و کمک هزینه روزانه است. این بسته امنیتی جامع، هزینه قابل توجهی دارد که حدود 207000 دلار در ماه معادل 2.5 میلیون شکل در سال است.

Capture 194
افراد منتخبی که از تیم امنیتی شین بت برخوردارند

شلومو هارنوی، رئیس سابق بخش ایالتی برای امنیت شخصی در شین بت، به شدت با این تنظیم مخالفت کرد. وی گفت: قرار نیست یاییر نتانیاهو توسط آژانس محافظت شود، من فکر می‌کنم این ضروری‌ترین چیز است. او بر انحراف از پروتکل‌های امنیتی تعیین‌شده، اصرار می‌کند که در آن تنها 7 نفر از افراد منتخب دولتی، از جمله نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس دادگاه عالی حق برخورداری از امنیت شین بت را داشتند.

آمی درور، که سابقاً مسئول تیم امنیتی بنیامین نتانیاهو بود، نظراتی درباره انگیزه‌های اساسی ارائه کرد و گفت که اقدامات امنیتی تقویت‌شده اغلب به‌عنوان یک نماد وضعیت عمل می‌کنند تا یک نیاز امنیتی واقعی.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات محافظتی و امنیتی که برای اشخاص درنظر گرفته می‌شود به خاطر موقعیت است، اینکه در مکان‌های مختلف مهم به نظر برسند.

هارنوی بیشتر در مورد پیامدهای منحرف کردن منابع شین بت برای ایمن سازی افراد خارج از محدوده معمول حفاظت توضیح داد و نگرانی خود را در مورد به خطر افتادن امنیت و تخصیص نادرست منابع بیان کرد.

او گفت: مساله در اینجا فقط حقوق نیست، بلکه این است که ما با این داستان از سوی پرسنل امنیتی شین بت که قرار است جای دیگری باشند، سروکار داریم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-world/2024_q1/Article-67a79fc1e258e81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

طرح استخدام خریدی برای خدمات امنیتی غیرنظامی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *