۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کشتار امدادگران خارجی توسط رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب یک خودروی متعلق به سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی را در شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که هفت امدادگر کشته شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل یک گروه امدادی خارجی از ملیت‌های انگلیسی، لهستانی و استرالیایی را ترور کردند. این دفتر اظهار داشت که نفر چهارم ناشناس است.

منابع فلسطینی از کشته شدن 4 امدادگر خارجی در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه، دوشنبه شب خبر دادند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفت: از اسرائیل خواسته است که بلافاصله درباره کشتار دو انگلیسی در غزه تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف ارائه دهد.

وی تاکید کرد که لازم است از کارکنان بشردوستانه محافظت شود تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

سازمان امداد توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بودند و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.

دفتر رسانه دولتی غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل تیم امدادی متشکل از یک بریتانیایی، یک لهستانی، یک استرالیایی و یک فرد ناشناس دیگر را ترور کرد.

وی افزود: حمله اسرائیل منجر به کشته شدن راننده فلسطینی آنها نیز شد.

سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی با همکاری انجمن آغوش باز اسپانیا، محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه را سازماندهی کرد که از طریق دو کشتی که در 12 و 30 مارس از قبرس حرکت کردند، ارسال شد.

موسس سازمان “World Central Kitchen”، خوزه آندرس، از ترور اعضای این سازمان در حمله هوایی ارتش اسرائیل در غزه ابراز ناراحتی کرد. استرالیا نیز در پیامی خواستار پاسخگویی عاملان شد.

بر اساس این بیانیه، حماس از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا این اقدام را محکوم کرده و برای پایان دادن به جنایات ارتش اسرائیل و بمباران مردم فلسطین اقدام کنند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369547

→ خواندن مطلب قبلی

توقف شبکه الجزیره در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

تصمیم اسپانیا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *