۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش 35 درصدی سرقت خودرو

سایت روزنامه معاریو: در سه ماهه اول سال 2024، افزایش 35 درصدی در تعداد سرقت‌های خودرو در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2023 رخ داد.

روز سه شنبه شرکت “Ituran” در یک بررسی جامع از افزایش میزان سرقت خودرو خبر داد. این افزایش پس از کاهش نسبی در سه ماه اول جنگ شمشیرهای آهنین رخ داد و پیش بینی می‌شود که این روند در سه ماهه دوم سال جاری نیز افزایش یابد.

این مطالعه بر اساس یک نمونه ملی از حدود 800000 خودرو انجام شد و گفته می‌شود که افزایش شدید سرقت‌ها از کمبود قطعات یدکی وسایل نقلیه با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، که وسایل نقلیه را حمل می‌کردند، ناشی می‌شود.

Capture 15
سرقت خودرو از پارکینگ مدرسه در جنوب

از تقسیم بندی داده‌های تحقیقاتی ایتوران به نظر می‌رسد که 34 درصد از کل سرقت‌های خودرو در سه ماهه اول سال از طریق سرقت در محور اصلی 443 به سمت رام الله انجام شده است. در تجزیه و تحلیل مناطق مورد علاقه سارقان، منطقه گوش دان با 46 درصد از کل حوادث سرقت همچنان در صدر جدول سرقت خودرو قرار دارد. پس از آن منطقه شارون با 15 درصد، شفالا، اورشلیم و مودین با 12 درصد، منطقه جنوبی با 11 درصد، منطقه شمالی با 3 درصد و یوش با 1 درصد قرار دارند.

در 10 درصد از حوادث، کلید خودرو در اختیار سارق است. 19 درصد از سرقت با روش هک و 64 درصد از طریق اتصال و رمزگذاری OBD به سوکت بوده است. 6 درصد از وسایل نقلیه با یدک کشی یا بارگیری وسیله نقلیه به سرقت رفته‌اند و در 1 درصد دیگر  وسیله نقلیه از صاحبش به سرقت رفته یا کلید آن در وسیله نقلیه رها شده است.

انواع وسایل نقلیه، با بیشترین دفعات سرقت در سه ماهه اول سال 2024: خودروهای شخصی 41 درصد، جیپ 38 درصد، وسایل نقلیه تجاری 7 درصد، کامیون 3 درصد، موتور سیکلت 9 درصد.

پلیس اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، 200 سارق و تیم سرقت را از دستگیر کرده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/business/car/Article-1088800

→ خواندن مطلب قبلی

فراخوان خاخام ارشد به خریدی‌های آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس شین بت: خشونت در اعتراضات و در گفتمان آنلاین پذیرفتنی نیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *