۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موافقت اسرائیل با لحاظ کردن نگرانی‌های آمریکا در رفح

کاخ سفید: اسرائیل موافقت کرد که نگرانی‌های ما در مورد رفح را در نظر بگیرد.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که نگرانی‌های خود را در مورد حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه به اسرائیل اعلام کرده و خاطرنشان کرد که تل‌آویو موافقت کرده است که این نگرانی‌ها را لحاظ می‌کند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ایالات متحده روز دوشنبه با همتایان اسرائیلی خود دیداری از راه دور برگزار کردند تا در مورد پیشنهادات جایگزین دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تهاجم نظامی اسرائیل به شهر رفح، در جنوب غزه بحث و گفت‌وگو کنند.

ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان دیدار و گفت‌وگوی آنلاین مقامات سطح بالای آمریکا و اسرائیل که با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، از سوی آمریکایی‌ها برگزار شد، طرف آمریکایی نگرانی خود را در مورد چندین طرح اقدام در رفح ابراز کرد.

این بیانیه می‌افزاید که در این دیدار، طرف اسرائیلی موافقت کرد که این نگرانی‌ها را در نظر بگیرد. همچنین بر اساس این بیانیه، دو طرف در مورد رفح، شهری واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از نیمی از جمعیت آن از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در 7 اکتبر به آنجا پناه برده اند، گفتگوی سازنده‌ای انجام دادند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده از هرگونه عملیات زمینی بزرگ در رفح، که آخرین پناهگاه نسبتا امن برای بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی آواره است، ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: اگر آنها می‌خواهند با یک عملیات نظامی پیشروی کنند، باید در این باره گفت‌وگو کنیم. ما باید بفهمیم که عملیات اسرائیل در رفح چگونه خواهد بود.

اسرائیل با اعزام هیأتی به واشنگتن برای گفت‌وگو در مورد طرح حمله به رفح موافقت کرده بود، اما به دلیل عدم استفاده ایالات متحده از وتوی خود در شورای امنیت علیه قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس می‌شد، آن را لغو کرد.

شایان ذکر است که اسرائیل دو روز بعد از کاخ سفید خواست تا تاریخ دیگری را برای نشستی در سطح بالای سیاسی برای بحث در مورد طرح‌های نظامی در شهر رفح تعیین کند.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/02/1539000.html

→ خواندن مطلب قبلی

رسمی| پرداخت بودجه یشیواها متوقف شد

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیل هیوم: ترور ژنرال زاهدی، سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های نظامی بود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *