۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارش بانک جهانی از میزان خسارات جنگ در غزه

بانک جهانی هفته گذشته، میزان خسارات وارد شده در اثر جنگ به نوار غزه را اعلام کرد.

گزارش جدید بانک جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که جنگ اسرائیل به زیرساخت‌های نوار غزه حدود 18.5 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

بانک جهانی در ارزیابی غیر نهایی خود از خسارات، نشان داد که این رقم نشان دهنده 97 درصد از تولید اقتصادی ترکیبی کرانه باختری اشغالی و غزه در سال 2022 است. این ارزیابی بازه زمانی بین آغاز جنگ در اکتبر تا پایان ژانویه را پوشش می‌دهد.

این گزارش که با همکاری سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تهیه شده است، به این نتیجه رسیده است که آسیب‌های ساختاری به همه بخش‌های اقتصاد وارد شده است و بیش از 70 درصد از هزینه‌های برآورد شده به دلیل تخریب خانه‌ها بوده است.

بانک جهانی گفت: به نظر می‌رسد در چندین بخش، میزان خسارت در حال تثبیت است و برخی از دارایی‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند. فراتر از آسیب‌های ساختاری، این گزارش به این نتیجه رسید که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آستانه قحطی هستند و کل جمعیت نوار از ناامنی شدید غذایی و سوء تغذیه رنج می‌برند.

تخمین زده می‌شود که 84 درصد از تأسیسات بهداشتی در غزه یا آسیب دیده یا ویران شده‌اند. جنگ 75 درصد از جمعیت را آواره کرده است و بیش از یک میلیون نفر را بدون خانه و سرپناه مانده‌اند.

این گزارش که بر اساس منابعی برای جمع‌آوری داده‌های از راه دور تهیه شده است، نتیجه‌گیری می‌کند که شبکه‌های آب و فاضلاب غزه تقریباً فروریخته هستند و در مقایسه با قبل از شروع جنگ با کمتر از 5 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، 100 درصد کودکان غزه به دلیل فروپاشی سیستم آموزشی بدون مدرسه هستند و 92 درصد از جاده‌های اصلی نوار غزه یا کلا ویران شده یا آسیب دیده‌اند.

این گزارش خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه و غذایی، ارائه سرپناه و یافتن راه‌حل‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر برای آوارگان، و از سرگیری خدمات اولیه شد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/03/1539003.html

→ خواندن مطلب قبلی

هجوم اسرائیلی‌ها به فروشگاه‌های مواد غذایی پس از تهدید ایران

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار بانک مرکزی اسرائیل به تمام بانک‌ها در پی تهدید ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *