۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بازگشایی گذرگاه بیت حانون (ایرز)

گذرگاه بیت حانون (ایرز) بازگشایی شد.

منابع اسرائیلی تأیید کردند که شورای وزیران تصمیم به افزایش فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گرفت و همچنین موافقت کرد که گذرگاه بیت حانون (ایرز) را برای اولین بار از 7 اکتبر باز کند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند کابینه اسرائیل با مشارکت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و بنی گانتز وزیر در شورای جنگ موافقت کردند که اقدامات فوری برای افزایش کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه انجام دهند.

این کانال اشاره کرد که اسرائیل به طور موقت اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر اشدود و گذرگاه زمینی بیت حانون (ایرز) را می‌دهد و همچنین اجازه افزایش کمک‌های اردن از طریق گذرگاه کرم شالوم را صادر کرده است.

اسرائیل هیوم نوشت که کابینه امنیتی اسرائیل با بازگشایی گذرگاه بیت حانون برای اولین بار پس از حمله 7 اکتبر موافقت کرد.

از سوی دیگر، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه عصر امروز درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه رأی‌گیری نشد، گفت: اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در این مورد نادرست است.

بن گویر گفت که سایر وزرا نیز با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند، زیرا نخست‌وزیر از رای‌گیری آن اجتناب کرده و این تاسف‌بار است.

شرکت رادیو تلویزیونی کان به نقل از بیانیه دفتر بن گویر گفته است که راه صحیح بازگرداندن بازداشت شدگان این است که کمک رسانی به غزه متوقف شود و ورود آن فقط در ازای غرامت بشردوستانه شرط شود.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه طی تماس تلفنی با نتانیاهو تاکید کرد که آتش‌بس فوری در غزه برای دستیابی به ثبات، بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه ضروری است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/15547873

→ خواندن مطلب قبلی

توقف روابط امارات و اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

فراخوان وزارت بهداشت اسرائیل پس از تهدید ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *