۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خستگی، علت خروج نیروهای ارتش از خان یونس

ارتش علت خروج نیروهای خود از خان یونس را خستگی رزمی اعلام کرد.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از افسران ارشد ارتش اسرائیل گفتند که عقب‌نشینی ارتش از سایت‌های جنگی در نوار غزه به دلیل خستگی رزمی بوده و نه نشانه‌ای از حسن نیت نسبت به مذاکرات مبادله گروگان‌ها.

به گفته این افسران ارتش، ارتش از مدت‌ها پیش می‌دانست که ادامه حضور سربازان در جنوب نوار غزه بدون پیشروی به مناطق جنگی جدید، جان آنها را به خطر می‌اندازد.

رهبران رژیم صهیونیستی تصریح کردند که خروج نیروهای ارتش اسرائیل از جنوب نوار غزه نیز به دلیل خستگی و فرسودگی توانایی‌های رزمی و اطلاعاتی در منطقه است و نه به‌ عنوان گامی برای اعتمادسازی برای آمادگی برای عزیمت هیأت مذاکره‌کننده به قاهره. به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، مقامات جنگ اعلام کردند که عقب نشینی تنها بر اساس ملاحظات عملیاتی بوده است که با واقعیت امنیتی سازگار است.

ارتش اعلام کرد: این عقب‌نشینی اجرای درخواست آمریکایی‌ها نبود، زیرا انتظار می‌رود که نیروها از این پس بر حملات غافلگیرانه در منطقه (جنوب نوار غزه) تمرکز کنند و همزمان عملیات زمینی در شمال ادامه خواهد داشت.

در مقابل این اظهارات، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل پیشتر روز یکشنبه اعلام کرده بود که خروج نیروهای ارتش از خان یونس به منظور آماده سازی برای ماموریت رفح است.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369652

→ خواندن مطلب قبلی

ائتلاف بن گویر-اسموتریچ علیه نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

کسری بودجه اسرائیل افزایش یافت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *