۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کسری بودجه اسرائیل افزایش یافت

به گفته وزارت دارایی، کسری در ماه مارس 15 میلیارد شکل می‌باشد در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 2.7 میلیارد افزایش یافته است.

شکل1
اسکناس های مختلف اسرائیل

وزارت دارایی روز دوشنبه اعلام کرد، در 12 ماه گذشته، کسری تجمعی حدود 0.6 درصد افزایش پیدا کرده و به 6.2 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

به گفته وزارت دارایی، کسری در ماه مارس 15 میلیارد شکل می‌باشد در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 2.7 میلیارد افزایش یافته است. کسری تجمعی از ابتدای سال 26 میلیارد شکل بوده است. کسری که دقیقا پارسال در همین تاریخ حدود 14.2 میلیارد شکل بوده است. کسری بودجه تفاوت بین هزینه‌های دولت و درآمد یا دارایی‌های آن است و زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه‌های یک کشور از درآمد آن بیشتر شود.

هزینه های تخمینی برای جنگ غزه
این وزارتخانه تخمین زده است که هزینه‌های جنگ اسرائیل و حماس از ابتدای سال 27.6 میلیارد شکل و از زمان آغاز جنگ 52.5 میلیارد شکل بوده است. این هزینه‌ها شامل صندوق جبران خسارت نمی‌شود (صندوقی که برای پوشش هزینه های مستقیم و غیرمستقیم جنگی که اسرائیلی ها متحمل شده اند، ایجاد شده است.)

نکته مهم این است که بسیاری از نرخ‌های دیگر در بازار ارتباط مستقیمی با نرخ بهره دارد و به همین دلیل افزایش آن تاثیری منفی بر بازار خواهد داشت.

بانک مرکزی اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا نزخ بهره از 4.5 درصد بیشتر افزایش نیابد اما عواملی غیر قابل پیش بینی مانند عدم اطمینان از دامنه و مدت جنگ و همچنین بالا رفتن حق بیمه باعث بالا رفتن این نرخ خواهد شد

لینک خبر: https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-795979

→ خواندن مطلب قبلی

خستگی، علت خروج نیروهای ارتش از خان یونس

خواندن مطلب بعدی ←

جشن روز استقلال بدون حضور جمعیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *