۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی گوترش از ممانعت ورود خبرنگاران بین المللی به غزه

آنتونی گوترش، نگرانی خود را درباره جلوگیری از ورود خبرنگاران بین المللی به غزه ابراز کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که جلوگیری از ورود خبرنگاران بین المللی به غزه باعث می‌شود اطلاعات نادرست و روایت‌های نادرست منتشر شود.

اظهارات گوترش همراه با بیانیه‌ای از سوی انجمن مطبوعات خارجی منتشر شد که در آن وی بیم و نگرانی خود را از این موضوع ابراز کرد که ممنوع شدن دسترسی به مطبوعات مستقل سؤالاتی را در مورد آنچه اسرائیل نمی‌خواهد رسانه‌های بین‌المللی ببینند، ایجاد می‌کند.

این انجمن با بیان اینکه خبرنگاران فلسطینی در داخل غزه در جریان پوشش شجاعانه خود با تهدیدها و خطرات بی‌سابقه‌ای مواجه شدند، افزود: ارتش اسرائیل فرصت‌های محدودی را برای رسانه‌ها فراهم کرد تا تحت نظارت دقیق وارد غزه شوند.

انجمن مطبوعات خارجی در بیانیه خود از اسرائیل خواسته است که به رسانه‌های بین‌المللی دسترسی گسترده و نامحدود به غزه بدهد و معتقد است که جلوگیری از دسترسی رسانه‌های مستقل سؤالاتی را در مورد آنچه اسرائیل نمی‌خواهد رسانه‌های بین‌المللی ببینند، ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که در جریان تجاوزات مستمر به نوار غزه برای یکصد و هشتاد و ششمین روز متوالی حدود 140 خبرنگار به شهادت رسیدند و دستگیری 20 خبرنگار نیز قطعی شد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/09/1539045.html

→ خواندن مطلب قبلی

اطلاعات آماری سلامت در جامعه خریدی

خواندن مطلب بعدی ←

ترور پسران هنیه با اطلاعات شین بت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *