اسرائیل در اضطراب

خبرگزاری والا: انتظار برای پاسخ ایران بر روان مردم اسرائیل تأثیر منفی گذاشته است.

خبرگزاری والا: از زمان ترور افسران ارشد سپاه پاسداران در دمشق، شهروندان اسرائیلی نگران و منتظر پاسخ ایران هستند که هنوز زمان آن نرسیده است، اما مدام پوشش داده می‌شود. بسیاری از مردم از احساس فشار ناشی از انتظار، زمانی که گزارش‌های اطلاعاتی به طور مداوم به روز می‌شوند، خبر می‌دهند.

از زمان ترور افسران ارشد سپاه پاسداران در دمشق در اوایل ماه جاری، شهروندان اسرائیلی با علم به اینکه پاسخ ایران قطعی خواهد بود به رختخواب می‌روند. رسانه‌ها بی وقفه به روز رسانی‌های اطلاعاتی، اظهارات دیپلمات‌ها و رهبران از سراسر جهان و آمادگی‌های نظامی را پوشش می‌دهند. بدیهی است که در سایه انتظار، احساس فشار و انتظار برای ناشناخته‌ها بر شهروندان اسرائیلی غلبه کرده است.

روزنامه‌نگار والا نوشت: ما با شهروندان نگران صحبت کردیم تا ببینیم این وضعیت چگونه بر زندگی روزمره آنها، تأثیر می‌گذارد. یکی از شهروندان منطقه مرکزی در مورد آنچه او «دوره مبارزه ذهنی گسترده» می‌نامد، گفت: کاش اکنون، بعد از حمله ایران بود، تا سطح استرس را که هر روز و دقیقه می‌گذرد، کاهش دهیم. هر بار که فشار جدیدی در مورد این موضوع وجود دارد، از کسانی که ادعا می‌کنند که اگر ایران حمله کند، ما پاسخ خواهیم داد، می‌پرسم بعد از آن چه خواهید کرد؟

او همچنین افزود که پس از گزارش‌های روز گذشته مبنی بر وقوع حمله، در حال تعمیر MMD، آوردن آب، انبار کردن محصولات غذایی، بارگیری شارژرهای موبایل و همچنین مرتب سازی انبار برای سکونت احتمالی در آن بوده است.

او اذعان کرد: من بی‌وقفه از رسانه‌ها استفاده می‌کنم و این یک مسئله مشکل ساز برای من است. بی‌شک مطلع شدن از همه گزارش‌ها بر فشار روانی می‌افزاید، اما من نمی‌توانم این کار را انجام ندهم.

مددکار اجتماعی بالینی و روان‌درمانگر در مرکز الا، به والا گفت که حالت ابهام یکی از سخت‌ترین موقعیت‌ها برای روح و ذهن انسان است. ما نیاز به اطمینان داریم.

وی افزود: فراموش نکنیم که از 7 اکتبر اعتماد ما به دفاع و امنیت بسیار کاهش یافته است.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3657647

→ خواندن مطلب قبلی

گلوبز: تا سه دهه آینده جامعه خریدی، یک سوم جمعیت اسرائیل خواهد بود

خواندن مطلب بعدی ←

ممنوعیت اعضای ارتش از سفر به خارج از اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *