۳۱ شهریور ۱۴۰۳

لغو پروازهای شرکت‌های هوایی اسرائیل به دلیل شرایط امنیتی

حمله ایران، اغلب پروازهای شرکت‌های هوایی به و از اسرائیل را لغو کرد.

کانال 12 عبری نوشت: بیانیه سخنگوی ارتش اسرائیل که به دنبال اصلاح دستورات فرماندهی داخلی مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از 1000 نفر بود، اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد.

سخنگوی ارتش اعلام کرد که طبق دستورالعمل سیستم امنیتی، از ساعت 07:30 صبح، حریم هوایی اسرائیل باز گشایی شده و پایگاه نیروی هوایی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

کانال 12 نوشت: برخی برنامه پروازها از و به تل آویو تغییر کرده است. از عموم مسافران خواسته شده است تا قبل از رفتن به فرودگاه، خطوط هوایی و وب سایت مرجع فرودگاه در مورد زمان پروازهای جدید بررسی کنند. قرار بود امروز باتوجه به تعطیلات عید پسح حدود 52 هزار مسافر از فرودگاه بن‌گوریون تردد کنند که رکورد جدیدی در 6 ماه گذشته بود اما با توجه به شرایط پیش آمده این تعداد به حدود 35 هزار نفر کاهش یافت.

طبق گزارش این شبکه، یک هواپیمای فلای دبی که از امارات به سمت تل آویو برخاسته بود به دبی بازگشت. گروه لوفت هانزا پروازهای امشب خود را به اسرائیل پرواز کند، لغو کرد. حریم هوایی اردن نیز فعلا بسته است.

علاوه بر این، پروازهای ال‌آل LY082 و LY088 از تایلند به دلیل بسته شدن حریم هوایی بر فراز اردن، به بانکوک بازگشتند. به دنبال وضعیت امنیتی، ال آل به مشتریان خود اعلام کرد که با توجه به بسته شدن حریم هوایی بر فراز اسرائیل، برخی از پروازهای ال آل لغو شده‌اند.

شرکت هوایی آرکیا نیز اعلام کرد که با توجه به بسته شدن حریم هوایی، پرواز به آتن، میلان و ژنو به تاریخ دیگری موکول شده است. همچنین طبق اعلام این شرکت، پروازهای داخلی تا فردا لغو شده است.

شرکت هواپیمایی اسرایر نیز اعلام کرد که با توجه به وضعیت امنیتی و بسته بودن حریم هوایی، ناگزیر به ایجاد تغییراتی در برنامه پروازهای روز یکشنبه است. طبق اعلام این شرکت، تمامی پروازهای داخلی تل آویو به ایلات و ایلات به تل آویو لغو شده است و برخی از پروازهای بین المللی اسرایر به تعویق افتاد.

ایرفرانس و کی ال ام در اطلاعیه‌ای گفتند: با توجه به وضعیت امنیتی حاکم بر اسرائیل در روز گذشته، تمامی پروازهای این دو شرکت در روزهای یکشنبه و دوشنبه به و از تل آویو لغو شد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-israel/2024_q1/Article-f8cb8d02aecce81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

مخالفت صریح بایدن با پاسخ اسرائیل به ایران

خواندن مطلب بعدی ←

اجازه کابینه سیاسی اسرائیل به کابینه جنگ درباره چگونگی پاسخ به ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *