۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادلشتاین: “اگر اسرائیل پاسخ ندهد، ایران فکر می کند می تواند هر هفته حمله کند”

یولی ادلشتاین گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانیم وانمود کنیم که واقعاً هیچ اتفاقی نیفتاده است.

529524
یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امنیت کنست

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امنیت کنست در حالی که کابینه جنگ این کشور در مورد طرح تلافی بحث می‌کرند، به روزنامه جی‌پست گفت که اسرائیل باید برای جلوگیری از عادی سازی حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل واکنش نشان دهد.

او این اظهار نظر را پس از اقدامات تاثف‌بار ائتلاف دفاعی تازه تشکیل شده (متشکل از پنج ارتش اسرائیل، آمریکا، اردن، فرانسه و انگلیس) کرد.

ادلشتاین گفت: «من فکر نمی‌کنم که بتوانیم وانمود کنیم که واقعاً هیچ اتفاقی نیفتاده است و ممکن بود این همه موشک‌های زمینی و موشک‌های بالستیک و پهپادها هزاران اسرائیلی را بکشد.»

ادلشتاین گفت که این بار “به خوبی عمل کردیم” و اسرائیل آن حمله را توانست تحمل کند.

ارتش اسرائیل و مقامات آمریکایی موفقیت عملیات دفاعی را که 99 درصد پرتابه‌ها را سرنگون کرد تا اسراییل متحمل هیچ آسیب اساسی نشود، اعلام کرده‌اند.

ایران می تواند جرأت یابد تا حملات خود را تکرار کند.
ادلشتاین معتقد است که “اگر تقابلی وجود نداشته باشد، ایران می‌تواند تصمیم بگیرد که این کار را هر هفته انجام دهد.”

ادلشتاین می‌گوید: «راه‌ها و روش‌های متفاوتی برای واکنش وجود دارد. زمانی که اسرائیل علیه ایران اقدام کند، برای تهران کاملاً واضح خواهد بود که ارتش اسرائیل پشت آن بوده است.”

در ادامه افزود: «اجازه دهید این‌طور بگوییم، ایرانی‌ها به درستی می‌دانند که اعمال ناشایست آنها بی‌توجه نبوده است».

او در حالی اینگونه صحبت می‌کند که متحدان اصلی اسرائیل، از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس از اسرائیل خواسته‌اند که مستقیماً به ایران حمله نکند.

اگر اسرائیل تصمیم به انتقام بگیرد، متحدانش می‌خواهند که واکنش غیرمستقیم را انتخاب کند که اوضاع را تشدید نکند یا منجر به جنگی همه جانبه نشود.

در این بین جان کربی (مشاور امنیت ملی ایالات متحده) به خبرنگاران در واشنگتن گفت: “حمله ایران یک شکست بود و اسرائیل بازدارندگی را از طریق دفاع موفق ارتش اسرائیل از این کشور بازگردانده است.”

ایران گفته بود که بامداد یکشنبه به تلافی حمله ارتش اسرائیل به ساختمان سفارت این رژیم که منجر به کشته شدن هفت افسر نظامی شد، به اسرائیل حمله کرد.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران هشدار داد که کشورش به هرگونه حمله اسرائیل فورا پاسخ خواهد داد.

به گزارش پرس تی وی، وی گفت: “در صورت تکرار اشتباه دیگری، به جای اینکه نزدیک به دو هفته منتظر بمانند، باید منتظر پاسخ سخت‌تر، سریع‌تر و فوری‌تر باشند.”

  • باقری خاطرنشان کرد: این بار صهیونیست ها بدانند که بازه زمانی 12 روزه نخواهند داشت. “پاسخی که آنها [این بار] دریافت خواهند کرد را نمی توان با [استانداردهای زمانی مانند] روز یا ساعت اندازه گیری کرد، چون در عرض چند دقیقه خواهد بود.”

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-797335

→ خواندن مطلب قبلی

لایحه ثبت نام 50 درصدی خریدی‌ها در ارتش

خواندن مطلب بعدی ←

جرم انگاری استفاده از اصطلاحات قرآنی توسط دادستانی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *