۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جرم انگاری استفاده از اصطلاحات قرآنی توسط دادستانی اسرائیل

دادستانی اسرائیل قوانینی را برای جرم انگاری نشریاتی که اصطلاحات فلسطینی یا آیات قرآنی به کار می‌برند، وضع کرده است.

دادستانی اسرائیل سندی را شامل دستورالعمل‌هایی در خصوص آغاز تحقیقات و تنظیم کیفرخواست علیه شهروندان عرب که پست‌هایی را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود حاوی کلمه «شهید» یا یک آیه قرآن است، تهیه و تنظیم کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز سه شنبه این سند را در جریان مذاکرات محرمانه در جلسات متعدد کنست منتشر کرد. طبق گزارش این روزنامه، روتمن، یکی از شهرک نشینان نژادپرست حزب صهیونیسم مذهبی، خواهان تعقیب قضایی و محاکمه کسانی شد که به آیات قرآن استناد می‌کنند. روتمن این افراد را تحریک کننده توصیف کرد.

روتمن که در کنست طرح تضعیف قوه قضائیه را رهبری می‌کرد، اعلام کرد که کمیته قانون بر اساس دستورالعمل‌های خود در مورد جرم انگاری کسانی که در آنها منتشر می‌کنند، تصمیم خواهد گرفت.

آلون آلتمن، معاون دادستان عمومی، سیاست دادستانی را در این مورد مبنی بر توافق کامل بین دادستانی و پلیس اعلام کرد.

وی افزود: شروع تحقیقات یا ارائه کیفرخواست مربوط به شرایط انتشار پست و ارزیابی احتمال اینکه این پست منجر به خشونت شود، است و به همین دلیل دادستانی ترجیح داد این سیاست را کتمان کند.

طبق دستورالعمل مندرج در سند دادستانی، استفاده از کلمه شهید برای توصیف کسی که در حین یا پس از انجام یک اقدام جهادی کشته شده است، جرم محسوب می‌شود و به عنوان تمجید و حمایت از اقدام تروریستی تحت تعقیب قرار گیرد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369778

→ خواندن مطلب قبلی

ادلشتاین: “اگر اسرائیل پاسخ ندهد، ایران فکر می کند می تواند هر هفته حمله کند”

خواندن مطلب بعدی ←

عدم حمایت از فلسطینیان در کرانه باختری در لحظات حساس توسط پلیس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *