۳۱ شهریور ۱۴۰۳

قوانین جدید بازی اسرائیل و ایران

حملات ایران به اسرائیل باعث شد اسرائیل دور حملات به منافع ایران در سوریه را خط قرمز بکشد.

تحلیلگر نظامی کانال 12 عبری در واکنش به تحرکات این هفته تهران و تل‌آویو نوشت: طبل جنگ این هفته از تهران شنیده شد. همزمان با هشدارهای عملیاتی (تخلیه پایگاه‌ها در سوریه، توقیف یک کشتی جاسوسی از دریای سرخ و اقدامات دیگر)، مقامات ارشد رژیم از جمله رئیس‌جمهور، فرمانده سپاه پاسداران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر مقامات، دست به کار شدند و پیام های علنی قاطعانه‌ای را مبنی بر هرگونه پاسخ اسرائیل با پاسخ فوری، گسترده و دردناک مواجه خواهد شد، فرستادند.

در آخرین روز، ایران به معنای واقعی کلمه از سلاح روز رستاخیز استفاده کرد و در عین حال هشدار داد که پاسخ اسرائیل منجر به بررسی مجدد سیاست هسته‌ای خواهد شد. در چنین وضعیتی، چالش اسرائیل دو جنبه داشت: رساندن پیامی صریح و قاطع به مقامات تهران مبنی بر اینکه شلیک بیش از 300 موشک و پهپاد به سوی اسرائیل از یک سو بدون واکنش نخواهد بود، از سوی دیگر حمله شبانه به یک پایگاه نظامی ظاهراً نیروی هوایی سپاه پاسداران در اصفهان موفق به مقابله با این چالش شد.

برخلاف گذشته که مقامات ایرانی می‌توانستند حملات منتسب به اسرائیل را مهار یا پنهان کنند، این بار غیرممکن بود. چشم کل خاورمیانه، شاید بتوان گفت خیلی فراتر از آن، در چند روز اخیر به سوی تهران کشیده شده است. گزارش‌هایی که از ساعت چهار بامداد می‌رسید جای هیچ تردیدی باقی نمی گذاشت: پدافند هوایی سپاه پاسداران فعال شد، صدای انفجار شنیده شد، پاسخ اسرائیل رسیده است.

تلاش ایران برای طراحی قوانین جدید و معادله‌ای جدید در کارزار علیه اسرائیل واقعاً موفقیت آمیز بود و تنها در این معادله موفقیت پاسخ اسرائیل سنجیده می‌شود.

پیام تهران به تل آویو در این هفته روشن بود: جنگ غیرمستقیم به پایان رسیده است هفته بعد اطلاعاتی در مورد فعالیت فلان فرمانده نیروی قدس ایرانی در سوریه می‌رسد یا اطلاعاتی در مورد انتقال تسلیحات ایرانی به حزب الله از طریق سوریه پس از دور بی‌سابقه حملات مستقیم دریافت خواهد شد آیا تصمیم اسرائیل حمله و خطر تشدید مستقیم دیگر علیه ایران خواهد بود؟

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-columns/2024_q2/Article-ac4791d85e4fe81027.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

کانال 12 عبری: پاسخ ایران بی‌نظیر بود

خواندن مطلب بعدی ←

ادعای رسانه‌های اسرائیلی: حمله به اصفهان با موشک‌های دوربرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *