۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسموتریچ دستور سازماندهی 68 پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری را صادر کرد

دولت دستور 68 شهرک غیرقانونی را در یهودیه و سامره صادر کرد.

وزیر دارایی اسرائیل، بزالل اسموتریچ، به سازمان‌های دولتی دستور داد تا با ساخت ده‌ها پاسگاه شهرک‌سازی آنها را به زیرساخت‌ها متصل کرده، خدمات شهری به آنها ارائه کنند و ساختمان‌های عمومی در آنها بسازند.

کانال 12 عبری عصر دیروز شنبه گزارش داد که علی‌رغم وقایع روزهای اخیر و درک نیاز اسرائیل به حفظ روابط نزدیک با ایالات متحده، دولت اسرائیل سازماندهی 68 پاسگاه شهرک سازی در کرانه باختری را آغاز کرده است.

اسموتریچ دستورالعملی را به ارگان‌های دولتی برای تخصیص بودجه برای این پاسگاه‌ها صادر کرد، این گام عملاً به یکسان سازی وضعیت پاسگاه‌های شهرک با شهرک‌های موجود می‌انجامد که از تخلیه آنها جلوگیری می‌کند.

این کانال گفت که دستورالعمل اسموتریچ تصریح می‌کند که به پاسگاه‌های شهرک مانند سایر شهرک‌ها خدماتی از جمله آموزش، راه سازی، کلینیک‌های مادر و کودک و غیره ارائه شود.

رئیس شورای شهرک سازی Shlomo Naaman، از تصمیم اسموتریچ استقبال کرد و گفت: ما از پیشرفت در مراحل تصویب 68 شهرک تازه تاسیس استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این یک پاسخ مهم به کسانی است که نمی‌خواهند ما را در اینجا ببینند. ما از نخست وزیر و وزیر دارایی اسموتریچ برای رهبری این روند تشکر می‌کنیم.

رهبر حزب کارگر و عضو کنست، مراو مایکلی، گفت: دولت نتانیاهو-اسموتریچ 68 پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری را در طول جنگ سازماندهی کرد و به معنای واقعی کلمه به صورت خانواده‌های ربوده شده آب دهان می اندازد. مهمتر از همه، نتانیاهو و اسموتریچ خطرناک هستند. وجود دولت اسرائیل و اسموتریچ یک بار دیگر اولویت‌های خود را ثابت کردند، مردم اولویت آنها نیست.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics

→ خواندن مطلب قبلی

سرباز اسرائیلی طعمه پرچم فلسطین

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش لاپید به تحریم واحد نتزاه یهودا از سوی آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *