۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مستندات از شکست نظامی اسرائیل در غزه حکایت دارد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل درحال شکست نظامی در غزه است و به بن بست می‌رود.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس توانستند بیش از 354 افسر و سرباز اسرائیلی و صدها شهرک نشین را به هلاکت برسانند و بیش از 140 نفر دیگر را در جریان طوفان الاقصی اسیر کنند. عملیاتی که در 7 اکتبر گذشته رخ داد.

بر اساس گزارش اطلاعاتی تهیه شده توسط صهیب العسا، ساعت‌ها طول کشید تا اسرائیل از شوک خارج شود و در طول دو روز کامل، ارتش این کشور تلاش کرد تا مناطق اطراف غزه به مساحت 650 کیلومتر مربع را که مقاومت وارد آن شده بود، پس بگیرد. بمباران بی‌سابقه هواپیماهای جنگی شروع به اجرای برخی از بزرگترین عملیات بمباران در تاریخ خود در سراسر نوار غزه کردند و ده‌ها قتل‌عام را مرتکب شدند و ده‌ها تأسیسات، مسکن و تأسیسات زیربنایی را بی‌رویه هدف قرار دادند.

پس از 3 هفته بمباران بی‌سابقه، ارتش اشغالگر تهاجم زمینی به نوار را آغاز کرد، جایی که خودروها بدون عجله از مناطق شمالی و شمال شرقی وارد شدند و استان‌های غزه و شمال غزه هدف مرحله اول قرار گرفتند.

عملیات ضربتی بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در مناطق مورد تهاجم ادامه یافت و پس از دو ماه، اسرائیلی‌ها پس از کشتن هر فردی که در مسیر خود با آنها برخورد کردند، توانستند خود را به مجتمع پزشکی شفا در غرب غزه برسانند.

با این حال ارتش اسرائیل در این دو ماه متحمل خسارات سنگینی در بین افسران و سربازان شد، زیرا محور مقاومت بر بمباران تونل‌ها و نبرد از راه دور بود و موشک آل یاسین-105 مجری اصلی این مرحله بود.

خان یونس

ارتش پس از جدا کردن نوار غزه از مرکز، عقب نشینی خود را از شمال نوار غزه آغاز کرد و حدود 700000 نفر از ساکنان را پس از اینکه آنها حاضر به ترک خانه‌های خود به سمت جنوب نشدند، با گرسنگی دادن و بمباران کشت.

با عقب نشینی نیروهای خود از شمال، ارتش اسرائیل حمله گسترده‌ای را به خان یونس در جنوب آغاز کرد و مدعی حضور یک پایگاه حماس و اسرای اسرائیلی در آنجا شد.

پس از 4 ماه درگیری خونین در خان یونس، ارتش اسرائیل ده‌ها سرباز و افسر را بدون آزادی حتی یک اسیر یا حمله به یک رهبر مقاومت از دست داد. چند ساعت پس از کمین الزنا که جان 9 سرباز را گرفت، همزمان با کشته شدن 5 تن دیگر در غرب شهر، ارتش از خان یونس عقب نشینی کرد تا عملیات متمرکز بر اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را آغاز کند. ارتش نتوانست به منطقه دره غزه به سمت جنوب نفوذ کند، بنابراین این منطقه بدون تهاجم وسیع اسرائیل باقی ماند و پس از 20 سال جنگ نتوانست به هیچ یک از اهداف خود در غزه یا خان یونس دست یابد.

با آغاز کشتار در غزه، بیشتر مردم به سمت رفح در جنوب گریختند که اکنون بیش از 1200000 غیرنظامی را در خود جای داده است که بیش از نیمی از جمعیت نوار را تشکیل می‌دهند.

اشغال به تهدید ورود به رفح ادامه می‌دهد، اما با مخالفت گسترده بین المللی و یک آزمایش نظامی شکست خورده در مناطق مختلف نوار روبه‌رو می‌شود، زیرا ورود به شهر به معنای شروع یک سری جدید قتل عام وحشتناک است.

تلفات سنگین

در طول جنگ، 605 سرباز ارتش اسرائیل کشته و بیش از 5000 نفر دیگر زخمی شدند و اشغالگران توانستند از طریق معامله مبادله‌ای با مقاومت به عنوان بخشی از یک آتش بس بشردوستانه، تنها 120 اسیر را آزاد کنند.

پس از 200 روز بمباران و کشتار، ارتش اسرائیل تلاش کرد در منطقه شرقی نوار غزه قرار گیرد تا آن را از مرکز و جنوب جدا کند، از بازگشت آوارگان جلوگیری کند و یک منطقه حائل در عمق 500 متری داخل نوار غزه ایجاد کند اما این موقعیت‌یابی نیروها را به هدف آسانی برای مقاومت تبدیل کرد که به حملات خود در مناطقی ادامه دهند که اشغالگران پس از ویرانی‌هایی که به آنها تحمیل کرده، انتظار این واکنش را از آنها نداشتند. منطقه حائل همچنین منجر به حضور نیروهای اسرائیلی در داخل نوار خواهد شد که آن را در برابر کشتار و تیراندازی به دست مقاومت آسیب پذیر می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/23/1539129.html

→ خواندن مطلب قبلی

استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

وای نت: دومینوی استعفا میان سران امنیتی صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *