تجمع اعتراضی مقابل منزل بنی گانتز

اعتراض و آتش زدن لاستیک در مقابل خانه گانتز؛ دو معترض دستگیر شدند.
تظاهرات
تجمع اعتراضی مقابل منزل بنی گانتز

اعتراض کنندگان بسیاری در مقابل منزل وزیر بنی گانتز در روش هااین تجمع کردند و از وی خواستند هر چه زودتر از دولت استعفا کند. معترضین لاستیک‌ها را آتش زدند. دو تظاهرکننده به ظن حمله به ماموران پلیس دستگیر شدند.

تظاهرکنندگان به عملکرد دولت و بحران جاری در شمال و جنوب اعتراض کردند. محور این فراخوان‌ها درخواست از وزیر بنی گانتز و حزب اردوگاه دولتی برای خروج فوری از ائتلاف و انتخابات زود هنگام است.

در طول تظاهرات، تظاهرکنندگان آتش و حتی شراره روشن کردند. همچنین یکی از معترضان به ماموران پلیس حمله کرد که دستگیر شد. همچنین یکی از معترضان قصد داشت از حفاظهای اعمال شده توسط پلیس عبور کند که در محل دستگیر شد.

مادر یکی از گروگان‌ها گفت: 203 روز برای پسرم بسیار زیاد است که بتوانم در دست حماس باشد. گانتز با هدف اطمینان از دستیابی به اهداف جنگ، به کابینه ملحق شد، اما تاکنون 133 ربوده شده در غزه جان خود را از دست داده‌اند. حماس این کار را نکرده است. اگر دلیل ماندن گانتز و آیزنکوت واداشتن نتانیاهو برای پذیرش شرایط معامله باشد، اکنون که تعدادی از گروگان‌ها کشته شده‌اند، دلیلی برای حضور در کابینه وجود ندارد.

وی افزود: دست همه اعضای کابینه به خون گروگان‌ها آغشته شده است. گانتز باید بداند که او نیز مسئول جان ربوده شدگان است پس شجاعت داشته باشد و اعتراف کند که در بازگرداندن ربوده شدگان نیز ناکام بوده است.

سخنگوی جنبش دورشینو، یکی از جنبش‌های سازمان‌دهندگان تظاهرات گفت: ما از وزیر گانتز می‌خواهیم که مسئولیت را بپذیرد. درست است که او در لحظات قبل از فاجعه 7 اکتبر در دولت نبوده است اما از زمان پیوستن به این ائتلاف، او مسئولیت کامل ناکامی‌های کابینه جنگ را بر عهده دارد. امروز اسرائیل به یک دولت جدید و کارآمد نیاز دارد که بتواند با هوشیاری، قاطعیت و مسئولیت با چالش‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شود و اعتماد از دست رفته شهروندان اسرائیل را به رهبران امروز خود بازگرداند.

یکی دیگر از رهبران معترضین نیز گفت: دولت، ربوده شدگان را در 7 اکتبر رها کرد و از زمانی که معامله‌ای را انجام نداد، زمان آنها به پایان رسیده است. اکنون زمان خروج از دولت فاجعه آمیز و فراخوان انتخابات در جلسه آتی فرا رسیده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1094849

→ خواندن مطلب قبلی

جراحت بن گویر در یک تصادف

خواندن مطلب بعدی ←

جزئیات پیشنهاد جدید مصر در مورد معامله گروگان‌ها و آتش بس در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *