جزئیات پیشنهاد جدید مصر در مورد معامله گروگان‌ها و آتش بس در غزه

کان: حماس پیشنهاد توافق آتش بس را دریافت کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه تصریح کردند که سرویس‌های امنیتی و سطح سیاسی از موافقت با پیشنهاد جدید ارائه شده از سوی مصر که شامل آزادی ده‌ها زندانی در مرحله بشردوستانه است، حمایت می‌کنند.

خبرگزاری کان اسرائیل به نقل از منابع آگاه جزئیات را اعلام کرد. طبق گزارش این شبکه، در حالی‌که اکثریت در سطح سیاسی موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در مورد چنین توافق موقتی ملاحظاتی داشت و درخواست کرد که یک توافق جامع انجام شود. در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که هیأت مصری روز جمعه وارد تل‌آویو شد و پیشنهاد جدیدی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس داشت.

بر اساس گزارش‌ها، پیشنهاد مصر شامل سه بند به هم پیوسته است که در بند اول به تعهد اسرائیل برای توقف همه آمادگی‌ها برای حمله به رفح تصریح شده است.

دومین مورد، آزادی تمامی گروگان‌های اسرائیلی در دو مرحله و با فاصله 10 هفته است. البته مصر تعداد زندانیان را مشخص نکرد، اما به صراحت اعلام کرد که در ازای آزادی صدها اسیر فلسطینی، همه زندانیان آزاد خواهند شد.

در بند سوم آمده است، آتش بس کامل به مدت یک سال، با متعهد شدن اسرائیل و حماس به شلیک و استفاده از سلاح در زمین و هوا، در جریان آتش بس، اجرای اقدامات برای تشکیل کشور فلسطین اعلام خواهد شد.

کان به نقل از یکی از وزیران در شورای امنیت کابینه جنگ که هویت وی فاش نشد، تأیید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، نمی‌خواهد به توافق برسد و موانع زیادی در این زمینه ایجاد می‌کند، در حالی که این آخرین فرصت است.

خبرگزاری کان به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که تل آویو به قاهره اطلاع داده است که اسرائیل آماده است تا قبل از اقدام به تهاجم به شهر رفح در جنوب نوار غزه، آخرین فرصت را برای دستیابی به توافق با جنبش حماس برای آزادی زندانیان را بررسی کند.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/742589

→ خواندن مطلب قبلی

تجمع اعتراضی مقابل منزل بنی گانتز

خواندن مطلب بعدی ←

حمله اسموتریچ به پیشنهاد توافق آتش بس از سوی مصر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *