یورش شهرک نشینان به مقبره جناب یوسف

شهرک نشینان تحت حمایت ارتش اسرائیل به مقبره یوسف در شهر نابلس یورش بردند.

درگیری‌ها در سحرگاه روز جمعه در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری، بین فلسطینی‌ها و نیروهای ارتش اسرائیل در حالی رخ داد که آنها در حال تامین امنیت شهرک‌ نشینان برای هجوم آنها به مقبره یوسف به مناسبت عید یهودیان بودند.

منابع محلی فلسطینی اطلاعاتی درباره یورش نیروهای ارتش اسرائیل به منطقه شرقی نابلس برای ایمن سازی ورود شهرک نشینان به مقبره یوسف گزارش کردند.

منابع محلی اشاره کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

آرامگاه یوسف در ضلع شرقی نابلس وجود دارد که تحت کنترل فلسطینیان است و یهودیان آن را از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال 1967 زیارتگاه مقدس می دانند.

بر اساس باورهای یهودیان، بقایای پیکر مطهر حضرت یوسف بن یعقوب از مصر آورده شده و در این مکان دفن شده است، اما تعدادی از باستان شناسان صحت داستان اسرائیل را تکذیب کرده و گفته‌اند که این زیارتگاه تنها چند قرن قدمت دارد و مقبره شیخ مسلمان به نام یوسف دویکات است.

از روز اول پسح که از روز سه شنبه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، صدها شهرک نشین به مکان‌های باستانی در کرانه باختری یورش بردند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/370072

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست اسموتریچ از شین بت و موساد

خواندن مطلب بعدی ←

14 سال زمان برای آواربرداری از غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *