۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعویق دوباره حمله اسرائیل به رفح

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اجرای عملیات زمینی در رفح را بار دیگر به تعویق انداخت.

خبرگزاری کان عبری، ضمن اعلام خبر به تعویق افتادن حمله به رفح گزارش داد: با افزایش فشار بین المللی علیه اقدامات اسرائیل در جنوب نوار غزه و در کنار تلاش‌های میانجی‌ها برای دستیابی به یک توافق جدید برای آزادی گروگان‌ها، بنیامین نتانیاهو، عملیات در رفح را موقتا متوقف کرده است.

صبح امروز (سه شنبه) شبکه کان در برنامه صبح امروز اعلام کرد که در خبرها مشخص شده که دو تاریخ برای شروع عملیات در رفح تعیین شده است و اگر تلاش‌ها برای دستیابی به توافق با شکست مواجه شود، انتظار می‌رود حمله در آینده نزدیک آغاز شود.

دفتر نتانیاهو گزارش قبلی درباره تعویق عملیات رفح را قویا تکذیب کرد. یوناتان اوریچ، مشاور نتانیاهو، مدعی شد که این گزارش، کذب است اما حالا معلوم می‌شود که این عملیات دو بار به تعویق افتاده است و اگر شرایط برای معامله آدم ربایی جدید مهیا شود، انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک اجرایی شود.

خبرگزاری کان اعلام کرد که اسرائیل برای نشان دادن انعطاف بیشتر در مذاکرات، موافقت کردکه نیروهای خود را از کریدور نتزر خارج کند. همچنین هیأت اطلاعاتی مصر که در چند روز گذشته وارد اسرائیل شده بود به قاهره بازگشته است.

این خبرگزاری ادامه داد که پس از گفتگوی بایدن و نتانیاهو هنوز وتوی آمریکایی‌ها بر فعالیت ارتش اسرائیل در رفح وجود دارد، اما نتانیاهو طرح‌های عملیات زمینی در رفح را تایید کرده است، اما هنوز مجوز عملیات ارتش اسرائیل را نداده است. در این میان قرار است عملیات تخلیه جمعیت از رفح با موافقت نخست وزیر به زودی آغاز شود. انتظار می‌رود تخلیه همزمان با شروع عملیات انجام شود.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/743349

→ خواندن مطلب قبلی

بلینکن از حماس خواست پیشنهاد توافق را بپذیرد

خواندن مطلب بعدی ←

توقف جنگ،‌ خط قرمز صهیونیسم مذهبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *