۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ماله کشی تخلفات حقوق بشری ارتش اسرائیل

در حالی‌که پیش‌ از این واحد نتزاه یهودا ارتش رژیم صهیونیستی، ناقض حقوق بشر معرفی شد اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درصدد رفع اتهام و اصلاح پذیری این واحد برآمد.

ودانت پتل، سخنگوی امورخارجه آمریکا، روز دوشنبه گفت: وزارت امور خارجه همچنان به گفتگو با دولت اسرائیل در مورد واحد نتزاه یهودا و نقض حقوق بشر توسط آن واحد ادامه می‌دهد.

پتل اظهار داشت که فروش تسلیحات آمریکا به این واحد تحت‌ تاثیر قرار نمی‌گیرد. وی از ارائه جزئیات بیشتر درباره موارد نقض حقوق‌ بشر و اصلاحات صورت گرفته، خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این یک فرآیند ظریف و دقیق است. روال و استاندارد اصلاحات برای همه کشورها یکسان است. هیچ‌چیزی تحت عنوان برخورد استثنا و دوگانه وجود ندارد. ضوابط و قوانین حقوق‌ بشر به‌ طور مداوم بر همه کشورها اعمال می‌شود. ما پس‌ از بررسی دقیق، پنج واحد اسرائیلی را مسبب و ناقض حقوق‌ بشر شناسایی کردیم. او مدعی شد که این موارد پیش‌ از 7 اکتبر اتفاق افتاده است و هیچ کدام در غزه رخ نداده است.

وی در ادامه گفت: چهار واحد اسرائیلی تخلفات خود را اصلاح کردند و یک واحد باقی مانده است و ما همچنان در رایزنی و تعامل با دولت اسرائیل هستیم.

در حال حاضر این پنج واحد ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله نتزاه یهودا، مجاز به دریافت کمک‌های امنیتی آمریکا هستند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-799103

→ خواندن مطلب قبلی

اعمال خشونت علیه سربازان زن اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

افسانه پردازی هولوکاست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *