۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعمال خشونت علیه سربازان زن اسرائیلی

بدرفتاری و خشونت با سربازان زنی که از خدمت به عنوان ناظر امتناع کردند.

وبسایت روزنامه والا گزارش داد که سربازان زن در ارتش اسرائیل به دلیل بدرفتاری و خشونت که پس از خودداری از خدمت به عنوان ناظر پس از 7 اکتبر با آن مواجه شده‌اند، دائماً از مشکلات روانی رنج می‌برند و تحت درمان هستند.

به گفته این وب سایت، ده‌ها سرباز زن که به عنوان ناظر منصوب شده بودند، هفته‌ها پیش به دلیل نگرانی شدید که ممکن است کشته یا اسیر شوند، خواسته‌اند تا ماموریت خود را تغییر دهند.

والا به نقل از خانواده این سربازان زن نوشته است که دخترانشان برای ساعات طولانی در پایگاه تل هاشومر زیر آفتاب قرار گرفته و مورد زورگویی و فریاد در گوش‌هایشان، تهدید، توهین و لگد قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به دلیل اجبار خوابیدن در مکان‌های پر سر وصدا دچار آسیب روانی، غش و حملات پانیک مداوم شده‌اند.

والدین ناظران زن که از عملکرد فرماندهان ارتش شوکه شده‌اند، از نظام نظامی و ارتش به شدت عصبانی هستند. یکی از مادران خشمگین گفت: عدم اعتماد به ارتش پس از همه حوادث جنگ جدی است و در نهایت ارتش تصمیم می‌گیرد با مشکل مقابله کند. وی این رفتار را سوءاستفاده از دختران 18 ساله‌ای دانست که تنها گناه و جرمشان این بود که برای درخواست ماموریت و پست دیگری درخواست ملاقات با افسر غربالگری داشته‌اند.

برخی خانواده‌های اعلام کردند که دخترانشان دیگر حاضر به خدمت در ارتش نیستند.

سخنگوی ارتش مدعی شد که رفتار به روشی که شرح داده شد با رفتار مورد انتظار فرماندهان ارتش اسرائیل مطابقت ندارد.

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3660904

→ خواندن مطلب قبلی

هیأت اسرائیلی به مصر نمی‌رود

خواندن مطلب بعدی ←

ماله کشی تخلفات حقوق بشری ارتش اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *