۳۱ شهریور ۱۴۰۳

وضعیت تخلیه‌شدگان: تشدید بیماری‌های روانی، افزایش اعتیاد به الکل و خشونت

کانال 14 عبری: وضعیت تخلیه‌شدگان نگران‌کننده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی مراکز تاب‌آوری داده‌های نگران کننده‌ای را در مورد وضعیت تخلیه‌شدگان شمال و جنوب نشان می‌دهد که بسیاری از آنها از دسترسی به خدمات پزشکی محروم هستند، نوجوانان دچار ناراحتی روانی شده و به مصرف مشروبات الکلی روی آورده‌اند این گزارش نشان داد که خانواده‌ها در حال فروپاشی هستند.

کانال 14 عبری گزارش داد: حدود 7 ماه از آغاز جنگ می‌گذرد و وضعیت سلامتی و روحی حدود یکصد هزار نفری که بی سرپناه مانده‌اند جای نگرانی دارد. بسیاری از آنها از خشونت، تشدید بیماری روانی و مشکلات خانوادگی رنج می‌برند.

مرکز تاب آوری غرب و شرق گالیله، تیم‌های tcham (تیم اورژانس هتل) را در هتل‌ها و 20 مرکز درمانی را در سراسر اسرائیل و یک خط تلفنی افتتاح کرد.

مدیر این مرکز گفت که بیشتر مکالماتی که از طریق خط تلفنی انجام می‌شود بر اضطراب، افکار مزاحم، مشکلات خواب، افسردگی، تنش‌های رابطه و جدایی متمرکز است. همچنین تنش‌های زیادی بین والدین و فرزندان وجود دارد که اغلب به دلیل تمایل به بازگشت در مقابل تمایل به اقامت در هتل است.

طبق گفته وی، عمده‌ترین مسائلی که این روزها گریبانگیر مهاجران شده است عبارتند از: ترس، تردید در بازگشت به خانه، سؤال در مورد زندگی در هتل، ترس از اینکه والدین نتوانند امنیت فرزندان را تأمین کنند.

همچنین زوج‌هایی هستند که از قبل، درخواست اتاق‌های جداگانه در هتل می‌کنند و متأسفانه ما در مورد جدایی‌های بیشتری خواهیم شنید.

وضعیت صاحبان مشاغل به گونه‌ای است که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نیز بیش از شش ماه است که بیکار هستند که این موضوع احساسات ناخوشایند و سخت را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان نانوایی‌ها، رستوران‌ها و گالری‌ها یا به جنگ رفتند یا شغل خود را از دست دادند و کسب و کار را تعطیل کرده‌اند. بسیاری از آنها می‌گویند که بدون هدف از خواب بیدار می‌شوند.

مدیر مرکز تاب آوری در ادامه شرح وضعیت تخلیه شدگان گفت: مشکلات دیگری نیز وجود دارد از جمله اینکه والدینی که همسرانشان به کلاس‌های ذخیره یا اورژانس فراخوانده می‌شوند، با چالش‌های ویژه‌ای مواجه هستند، فرزندانشان بدون چارچوب در بیرون سرگردان هستند. علاوه بر این، هیچ پاسخ آموزشی مستمری وجود ندارد ازین رو جوانان به مصرف مشروبات الکلی روی آورده‌اند، مدرسه را ترک کرده و مشکلات خود را با خشونت بیان می‌کنند. گوشه گیری، عزت نفس پایین را نیز به موارد بالا باید اضافه کرد.

آساف گیتلر، متخصص روانشناسی پزشکی که گروه‌های درمانی را در هتل‌ها ایجاد کرد، در گزارشی که به مرکز هوسان ارسال شد، خاطر نشان کرد: ما افزایش قابل توجهی در استرس، اضطراب و افسردگی مشاهده کردیم. همچنین شکایات جسمی نیاز به معاینه پزشکی واضح وجود داشت. مضافا اینکه افراد در خرید دارو و درمان پزشکی مشکل دارند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/health-wellness/mental-health

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: اکثر صهیونیست‌ها خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو در مراسم روز استقلال شرکت نخواهد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *