۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو، مانع توافق آتش بس

کانال 13 عبری اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مانع توافق آتش‌بس می‌شود.

یک مقام ارشد اسرائیلی امروز (دوشنبه) به نیویورک تایمز گفت که اسرائیل به توافق با حماس در مورد معامله گروگان‌ها بسیار نزدیک است، اما اظهارات روز شنبه نخست وزیر نتانیاهو مبنی بر اینکه ورود اسرائیل به رفح به هر قیمتی انجام خواهد شد، باعث شد تا سازمان حماس مواضع خود را سخت‌تر کند. یک مقام ارشد حماس مدعی شد که سخنان نخست وزیر باعث شد حماس مواضع خود را سخت‌تر کند و ضمانت‌های بیشتری را برای عدم تمدید جنگ در غزه به عنوان بخشی از توافق طلب کند.

موسی ابومرزوق، یکی از مقامات ارشد حماس نیز در گفت‌وگوی تلفنی با این روزنامه آمریکایی مدعی شد که نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از اینکه دو طرف به توافق بسیار نزدیک شده بودند، ادامه مذاکرات را خنثی کرد. یکی از مقامات ارشد حماس نیز گفت که این سازمان با نگرش مثبت در مورد مذاکرات گفت‌وگو می‌کند.

دفتر نخست وزیری در پاسخ گفت: این ادعا که نخست وزیر نتانیاهو و نه حماس عامل خرابکاری در معامله آزادسازی گروگان‌ها بوده است، دروغ محض و فریب عمدی افکار عمومی است. حقیقت کاملا برعکس است. حماس شرایط سختی دارد که هیچ دولتی در اسرائیل آن را نمی‌پذیرد اولین مورد این است که اسرائیل از غزه عقب نشینی کند و جنگ را متوقف کند که این قابل قبول نیست.

در جریان گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات برای توافق در روز شنبه، یک «مقام سیاسی» پیام‌هایی را منتشر کرد که در آن اظهار داشت که اسرائیل تحت هیچ شرایطی با پایان جنگ به عنوان بخشی از یک معامله موافقت نمی‌کند و ارتش اسرائیل وارد رفح خواهد شد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/lmhda-904044206/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

توقف روابط تجاری ترکیه با اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو با عنوان «مقام دیپلماتیک» علیه توافق بیانیه صادر می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *