۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد شدید از اسموتریچ؛ وزیر دارایی عرصه اقتصاد را رها کرده است

پروفسور یارون زلیچا، اقتصاددان، به شدت از وزیر دارایی بزالل اسموتریچ انتقاد کرد.

پروفسور یارون زلیچا، اقتصاددان، امروز (سه شنبه) طی مصاحبه‌ای از بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، به شدت انتقاد کرد و گفت که وزیر یک سال و نیم است که خوابیده و کنترل هزینه‌های زندگی را رها کرده است. وی افزود که او به بانک‌ها و واردکنندگان انحصاری رسیدگی نمی‌کند و توجهی ندارد.

زلیچا گفت: وزیر دارایی عرصه اقتصادی را رها کرده است، او نه با هزینه‌های زندگی مبارزه می‌کند، نه با انحصار واردکنندگان انحصاری و نه با بانک‌ها کاری ندارد. او مشاغل دیگری دارد و صاحبان شرکت‌ها این را می‌بینند و می‌گویند اگر وزارتخانه‌ای برای محافظت و نظارت وجود ندارد، بیایید به مردم اسرائیل حمله کنیم و قیمت‌ها را بالا ببریم.

وزارت دارایی ما را با دیوارهای تعرفه‌ها و سهمیه‌های وارداتی و محدودیت‌های تجاری و قوانین رقابتی که اجرا نمی‌شود، زندانی می‌کند و از سوی دیگر دولت از افزایش قیمت‌ها که با مالیات بر ارزش افزوده به جیب دولت می‌رسد، لذت می‌برد. این کارشناس ارشد اقتصادی افزود: وزیر دارایی به جای اینکه بر نحوه درآمدهای کشور تمرکز کند، خزانه خود را با هزینه ما پر می‌کند.

پروفسور زلیچا تاکید کرد که دولت به عنوان ناظر بر قیمت‌ها، بدون بررسی سودآوری، قیمت محصولات تحت نظارت را نیز افزایش می‌دهد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

اعطای حقوق به تشکیلات خودگردان

خواندن مطلب بعدی ←

تحلیلگران اسرائیلی: نتانیاهو در دام حماس افتاده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *