شکست کامل دولت نتانیاهو در کنترل قیمت‌ها

موشه گافنی: دولت در زمینه کنترل قیمت‌ها شکست خورده است.

کمیته مالی کنست صبح امروز (سه شنبه) در خصوص افزایش قیمت‌ها تشکیل جلسه داد. رئیس کمیته، موشه گافنی، در ابتدای جلسه گفت که دولت در این زمینه کاملاً شکست خورده است، یکی از اعضای حزب اردوگاه دولتی با حمله به وزیر دارایی گفت: وزیر دارایی بداخلاق ما به دولت اولتیماتوم می‌دهد! شما شهروندان اسرائیل را گروگان می‌گیرید؟

گافنی در افتتاحیه کمیته اقتصادی Yeshiva گفت: وزارت دارایی نه در مورد افزایش قیمت‌ها کاری انجام می‌دهد، نه در زمینه اقتصاد کاری می‌کند. دولت در این زمینه به طور کامل شکست خورده است. چاره‌ای نیست و من باید کمیته‌ای را برای بحث در مورد این موضوع تشکیل دهم.

عضو حزب اردوگاه دولتی ادامه داد: غیر قابل باور است، وزیر دارایی صبح امروز به نخست وزیر اعلام کرد: اگر شما وارد رفح نشوید، حاضر نیستم با هزینه‌های زندگی مقابله کنم. آیا ما گروگان وزیر دارایی هستیم؟ این اولین بار نیست که وزیر دارایی اسرائیل را گروگان می‌گیرد. او در بودجه نیز این کار را انجام داد و افراد تخلیه شده، دولت و سربازان را گروگان گرفت.

ولادیمیر بلیاک از اعضای اپوزیسیون در کمیته مالی نیز از اسموتریچ انتقاد کرد و گفت: وزیر اقتصاد همچنان در کنفرانس‌های خارج از کشور وقت می‌گذراند، وزیر دارایی بیانیه توهم آمیز دیگری ارائه می‌کند و منتظر حمله به رفح است در حالی‌که و مردم همچنان زیر بار افزایش قیمت‌ها کمر خم کرده‌اند.

وی افزود: پس از اینکه در کمیته مالی درباره عدم توجه کامل ائتلاف به موضوع هزینه زندگی فریاد زدم، گافنی آن را یک شکست کامل توصیف کرد اما شکست تنها مربوط به وزیر دارایی و وزیر اقتصاد نیست بلکه همه اعضای ائتلاف، شهروندان را رها و اقتصاد اسرائیل را نابود کرده‌اند.

اسموتریچ در سخنانی تهدید آمیز با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو خطاب به وی گفته بود که تنها پس از حمله به رفح با افزایش هزینه زندگی و قیمت‌ها مقابله خواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/15708411

→ خواندن مطلب قبلی

تنش بین نتانیاهو و رئیس شین بت

خواندن مطلب بعدی ←

سونامی یهودی ستیزی در شبکه‌های اجتماعی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *