۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آواره شدن 80 هزار فلسطینی از رفح در مدت سه روز

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از آوارگی 80 هزار فلسطینی از رفح در جنوب نوار غزه ظرف سه روز خبر داد.

آژانس سازمان ملل روز پنجشنبه در توییتی در پلتفرم «X» تأیید کرد که فلسطینیان در نوار غزه مجبور به یک جابجایی اجباری دیگر به عنوان بخشی از جنگ جاری اسرائیل برای هفتمین ماه شدند.

وی توضیح داد: از زمان تشدید عملیات نظامی توسط نیروهای اسرائیلی در 6 مه، حدود 80000 نفر از رفح فرار کرده و به مکان‌های دیگر پناه برده‌اند.

وی تاکید کرد که خسارات وارده به این خانواده‌ها غیرقابل تحمل است و هیچ مکان امنی وجود ندارد و مجدداً خواستار آتش بس فوری شد.

لوئیز واترریج، افسر ارتباطات UNRWA، که در حال حاضر در رفح است، صحنه روزانه خانواده‌های آواره اجباری را که از منطقه فرار می‌کردند، زیر نظر دارد. واتریج دیروز چهارشنبه در سکوی “X” گفت که ترس شدیدی از بمباران بزرگ رفح در طول شب و ادامه صبح امروز وجود دارد.

پیشتر در روز دوشنبه، ارتش اسرائیل به 100000 فلسطینی هشدار داد که مناطق شرق رفح را تخلیه کنند و سپس روز بعد کنترل سمت فلسطینی گذرگاه زمینی رفح با مصر را به دست گرفت، به عنوان بخشی از آنچه که ادعا می‌کند دامنه عمل محدود است.

اسرائیل با این ادعا که رفح آخرین سنگر جنبش حماس است، علیرغم هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار، بر حمله به رفح اصرار دارد. حدود 1.5 میلیون فلسطینی در این شهر زندگی می‌کنند که 1.4 میلیون نفر آواره هستند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/370623

→ خواندن مطلب قبلی

ارزیابی در اسرائیل، عملیات در رفح دو ماه به طول خواهد انجامید

خواندن مطلب بعدی ←

تحقیقات ارتش درباره عوامل ناکامی 7 اکتبر به تعویق افتاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *