۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شهر سازی تشکیلات خودگردان فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین در حال ساخت یک شهر جدید در منطقه حفاظت شده هاماسرک است.

طبق گزارش نشنال نیوز اسرائیل، طی چند هفته گذشته، یک مجتمع تفریحی جدید در این منطقه ساخته شد. علی‌رغم ممنوعیت صریح ساخت‌وساز در  این منطقه پس از توافقنامه اسلو، این شهر جدید حفاظت شده با روند شتابانی ساخته می‌شود.

گام دیگری که اکنون برنامه ریزان شهری تشکیلات خودگردان در دستور کار قرار دادند، ساخت یک مجتمع B&B برای گردشگری عرب فلسطین است. این پروژه و جاده‌های منتهی به آن با سرعتی بی‌سابقه ساخته می‌شوند به گونه‌ای که تخریب آن در آینده بسیار دشوار خواهد بود. این مکان در قسمت شرقی گوش اتزیون در نزدیکی تکوا، نوکدیم و کفار الداد واقع شده است.

خبرگزاری نشنال نیوز اسرائیل مدعی شد که شهر جدید آسیب‌های زیست محیطی جدی به محیط وارد می‌کند و دسترسی به صحرای جود را دشوارتر می‌کند. با این حال این نگرانی وجود دارد که شهر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین در گوش اتزیون، چندین جامعه یهودی را منزوی خواهد کرد.

یارون روزنتال، رئیس شورای منطقه ای گوش اتزیون، گفت: اگر امروز جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی و بی‌رویه در منطقه حفاظت شده هامسرک را نگیریم، چند سال دیگر با یکی از جدی‌ترین حوادث امنیتی در اینجا دست و پنجه نرم خواهیم کرد. این شکست جدی یک خطر امنیتی برای کشور اسرائیل است، بیدار شوید!

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/390176

→ خواندن مطلب قبلی

نگاهی به سیستم گیج کننده مقام خاخام اعظم در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

حمله به لبنان در صورت تداوم حملات حزب الله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *