۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ممانعت اسرائیل از ورود 3000 کامیون کمک‌رسان

خبرنگار دولتی در غزه: اسرائیل از ورود 3000 کامیون کمک رسانی در 13 روز جلوگیری کرده است.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم برای سیزدهمین روز، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از ورود سه هزار کامیون و 690 بیمار و مجروح برای مداوا به خارج از کشور جلوگیری کرد که این امر بحران عمیق انسانی را دوچندان می‌کند.

این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای افزود: اشغالگران رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز متوالی از ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک‌رسانی، ابزار و تجهیزات پزشکی و از ورود سوخت به بیمارستان‌ها و تجهیزاتی که خدمات بشردوستانه ارائه می‌کنند، جلوگیری می‌کند. همچنین از تردد مجروحان و بیماران پس از اشغال گذرگاه مرزی رفح و بستن گذرگاه کرم شالوم که منجر به بحران عمیق انسانی در نوار غزه شد، جلوگیری می‌کند.

این دفتر توضیح داد که با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان، هدف قرار دادن، تخریب، سوزاندن و نابودی کامل بیمارستان‌ها، بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم و ممانعت از ورود کامیون‌های بشردوستانه خطری آشکار و نسل کشی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان است که ارتکاب جنایت اشغالگران را تقویت می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه معتقد است که دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل به وظایف خود عمل نکردند و نقشی را که از آنها برای جلوگیری از نسل‌کشی خواسته شده بود، انجام ندادند بلکه به ادامه اشغالگری، جنایت نسل کشی و ادامه سیاست‌های قحطی و محاصره در نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بین الملل چراغ سبز نشان دادند.

وی اشغالگری اسرائیل، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل را مسئول کامل ادامه جنگ نسل‌کشی دانست و تداوم این جنایت را محکوم کرد.

دفتر رسانه‌ای در غزه از همه کشورهای جهان آزاد و سازمان‌های بین‌المللی و بین‌المللی خواست برای توقف جنگ نسل‌کشی، گذرگاه‌ها را بلافاصله قبل از وقوع فاجعه انسانی باز کنند و اجازه ورود کمک‌ها به بیش از 2 میلیون نفر را بدهند. گفتنی است که 400 هزار نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند از جمله 2 میلیون آواره که عمدتاً با کمک زندگی می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic

→ خواندن مطلب قبلی

حمله به لبنان در صورت تداوم حملات حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

استاد دانشگاه تل آویو: حیف که نتانیاهو در بالگرد نبود!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *