۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمله نتانیاهو به حکم دادستان لاهه، هیچ چیز نمی‌تواند من و اسرائیل را متوقف کند

سران و مقامات صهیونیستی به حکم دادستان لاهه مبنی بر بازداشت نتانیاهو و گالانت واکنش نشان دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه اعلامیه کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، در مورد صدور حکم بازداشت علیه او، یوآو گالانت، وزیر دفاع و سه رهبر حماس را به چالش کشید. مخالفان اسرائیل تصمیم دادگاه را محکوم کردند.

نتانیاهو در جریان نشست حزب لیکود خود تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را رسوایی خواند.

نتانیاهو گفت: این اعلامیه من یا اسرائیل را از جنگی که علیه غزه به راه انداخته است، [که در آن ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی کشته شده‌اند، در حالی که نوار با محاصره و کمبود غذا، آب و کمبود مواجه است] باز نخواهد داشت.

رئیس جمهور هرتزوگ تصمیم دادستان را به شدت محکوم کرد و از کشورهای جهان خواست که این اقدام را محکوم کنند. وی اظهارات دادستان را ظالمانه خواند.

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل حکم دادگاه لاهه را ننگ تاریخی توصیف کرد.

یایر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه اظهارات کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را یک فاجعه توصیف کرد. لاپید از کنگره آمریکا انتظار دارد که جلسه‌ای برای بحث در مورد این موضوع و محکوم کردن این اقدام برگزار کند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل گفت: اظهارات دادستان لاهه مبنی بر یکسان سازی نتانیاهو و گالانت با رهبران حماس و فرستادن نمایندگانی به دادگاه لاهه، ناعادلانه است.

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ معتقد است که قرار دادن رهبران کشوری که برای دفاع از شهروندان خود در حال جنگ است در موقعیتی برابر با تروریست‌ها رسوایی اخلاقی است.

وزیر دارایی بزالل اسموتریچ نیز گفت: من از نخست وزیر و وزیر دفاع حمایت می‌کنم. حکم بازداشت آنها حکم دستگیری همه ماست. اسرائیل به دفاع از خود و ریشه کن کردن دشمنان خود ادامه خواهد داد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/b1odlh00qa

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت: اسرائیل قصد دارد عملیات زمینی در رفح را گسترش دهد

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل: نابودی حماس 6 ماه دیگر زمان نیاز دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *