۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کیفیت پایین خریدهای ارتش اسرائیل

جروزالم پست: 60 درصد از خریدهای IDF در آزمایش‌های کنترل کیفیت رد می‌شوند.

سایت روزنامه جروزالم پست در گزارشی خاطرنشان کرد که اغلب خریدهای ارتش در آزمایش‌های کنترل کیفیت رد می‌شوند و این موضوع با این واقعیت تشدید می‌شود که ارتش اسرائیل اطلاعات جامعی در مورد نقص‌های کنترل کیفیت به وزارت دفاع که خریدها را مدیریت می‌کند، گزارش نمی‌کند.

Capture 46

ماتانیاهو انگلمن، بازرس ایالتی، روز سه شنبه در گزارشی سالانه هشدار داد که حدود 60 درصد از خرید تجهیزات ارتش اسرائیل در آزمایش‌های کنترل کیفیت ناموفق هستند.

انگلمن گفت که این آمار به‌ویژه در میانه یک جنگ طولانی که خرابی تجهیزات ممکن است به طور مداوم به قیمت جان انسان‌ها تمام شود، نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، از سال 2020 تا 2022، واحد آزمایش و کنترل کیفی فرماندهی لجستیک ارتش اسرائیل، 2490 آزمایش اولیه را انجام داده است که کیفیت تجهیزات در 35 درصد مواقع با در نظر گرفتن همه محصولات به صورت جداگانه رد شده‌اند.

علاوه بر این، این گزارش نشان داد که این واحد 20740 آزمایش برگشتی را انجام داده است که تامین‌کنندگان 15 درصد مواقع شکست خورده‌اند.

در طول آن دوره دو ساله، 80.4 درصد از تامین کنندگان تجهیزات در آزمایش‌های اولیه رد شدند و 72.3 درصد از تأمین کنندگان در زمان‌هایی در آزمایش‌های منظم در حال انجام، زمانی که بر روی تأمین کنندگان به عنوان یک کل به جای محصولات جداگانه تمرکز می‌کردند با شکست مواجه شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که بسیاری از آزمایش‌ها حتی ثبت نشده و یا پیگیری نشده‌اند.

بازرس کل هشدار داد که این اتفاق علی‌رغم اینکه تامین‌کنندگان گاهی اوقات در موارد مشابه دچار شکست‌های مکرر می‌شوند، اتلاف منابع و زمان و به تاخیر انداختن فرصت استفاده از تجهیزات مورد نظر، رخ می‌دهد.

جروزالم پست تصریح کرد که بخش‌هایی از این گزارش به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی از افکار عمومی پنهان نگه داشته شد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-802075

→ خواندن مطلب قبلی

لغو قانون خلع سلاح در کرانه باختری

خواندن مطلب بعدی ←

وزیر دارایی اسرائیل جلسه کابینه را ترک کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *