۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزیر دارایی اسرائیل جلسه کابینه را ترک کرد

اسموتریچ، وزیر دارایی جلسه کابینه را به دلیل اختلاف نظر با گالانت ترک کرد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل به دلیل اختلاف نظر با یوآو گالانت، وزیر دفاع، به دلیل تأخیر وی در پرداخت بودجه برای خرید هواپیماهای نظامی از ایالات متحده، جلسه کابینه را روز پنجشنبه ترک کرد.

تارنمای وای نت گزارش داد که اسموتریچ به دلیل تأخیر وی در پرداخت بودجه برای خرید هواپیماهای جنگنده مورد حمله خشونت آمیز گالانت قرار گرفت.

به گزارش همین روزنامه، اسموتریچ تصویب بودجه خرید هواپیماهای جنگی از آمریکا را منوط به تشکیل کمیته بررسی بودجه دفاعی کرد.

این روزنامه گزارش داد که گالانت اسموتریچ را به باج خواهی به بهای امنیت اسرائیل متهم کرد که باعث شد اسرائیل پس از بحث داغ جلسه را ترک کند.

این روزنامه به نقل از وزیر دارایی در این دیدار نوشت: شما هر بار به من می‌گویید که من امنیت اسرائیل را رها کرده‌ام و مرا مقصر می‌دانید در حالی که وزارت دفاع کمیته بررسی بودجه دفاعی را تأیید نمی‌کند.

به نوشته این روزنامه، هواپیماهایی که اسموتریچ مانع خرید آن می‌شود، مدلهای F-35 و F-15 هستند.

در 19 آوریل، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن، در حال آماده شدن برای یک قرارداد فروش تسلیحات جدید به اسرائیل به ارزش 1.3 میلیارد دلار، در یکی از بزرگترین قراردادهای حمایت نظامی که واشنگتن از 7 اکتبر به تل آویو ارائه کرده است، می‌باشد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در 7 اکتبر، اختلافات داخلی زیادی در دولت تل آویو بر سر موضوعاتی از جمله تبادل اتهامات مربوط به شکست نظامی، نحوه مدیریت جنگ در غزه و فردای جنگ رخ داده است.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2118029.html

→ خواندن مطلب قبلی

کیفیت پایین خریدهای ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

تشکیل کمیته تحقیقات رسمی درباره 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *