۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تدوین یک پیشنهاد جدید برای مذاکرات

اسرائیل در پیشنهادی جدید خواستار انعقاد معامله مبادله‌ای به هر قیمتی است.

رهبران تشکیلات نظامی در اسرائیل خواستار انعقاد قرارداد تبادل اسرا در اسرع وقت شدند، حتی اگر به قیمت یک بحث پیشنهادی باشد که حماس با آن موافقت کرد.

وب سایت والا به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزرای کابینه جنگ تصمیم گرفتند اختیارات هیئت مذاکره کننده را گسترش دهند. این سایت توضیح داد: مطمئن نیست که بتوان در مذاکرات درباره معامله گروگان‌ها به موفقیت دست یافت.

سازمان رادیو و تلویزیون رسمی به نقل از منابعی اعلام کرد که شورای جنگ تیم مذاکره کننده را موظف کرد تا یک پیشنهاد مشخص اسرائیلی را برای ارائه به میانجیگران تدوین کند.

به گزارش وب سایت عبری والا، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که نیاز فوری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌های حماس وجود دارد. به گفته دو منبع درباره جزئیات این معامله، هالیوی گفت که ارتش اسرائیل فشار نظامی بر حماس از جمله از طریق عملیات در رفح اعمال می‌کند، اما باید به یک اقدام سیاسی برای آزادی گروگان‌ها مرتبط باشد.

منابعی در مورد جزئیات جلسه کابینه جنگ گفتند که همه روسای دستگاه‌های امنیتی و تیم مذاکره کننده، جبهه واحدی را در خصوص لزوم اقدام فوری برای دستیابی به توافق برای آزادی افراد ربوده شده تشکیل داده‌اند، حتی اگر هزینه آن دادن امتیازات بیشتر به حماس باشد.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2118014.html

→ خواندن مطلب قبلی

تشکیل کمیته تحقیقات رسمی درباره 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

شبه نظامیان دولتی عاملان حمله به کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *