۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد جدید مصر برای توافق حماس و اسرائیل

منابع اسرائیلی از پیشنهاد جدید مصر برای توافق حماس و اسرائیل خبر دادند.

امروز پنجشنبه، مطبوعات اسرائیل اطلاعات اولیه‌ای درباره ارائه پیشنهاد جدیدی از سوی مصر منتشر کردند که شامل امتیازاتی از سوی دولت بنیامین نتانیاهو به منظور دستیابی به توافقی با حماس است که شامل تبادل اسرا و آتش بس می‌شود.

شبکه 14 اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل از حماس درخواست کرده است که 33 اسیر در نوار غزه را در ازای آزادی صدها اسیر فلسطینی آزاد کند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات اسرائیلی می‌گویند که پیش‌نویس مصری شامل موارد زیر است: امتیازات عمده‌ای از جمله تمایل ضمنی برای بحث در مورد پایان جنگ؛ بازگشت کامل آوارگان به خانه‌هایشان؛ عقب‌نشینی ارتش از کریدور نتزاریم و البته آماده شدن برای آتش بس پس از آن.

در حال حاضر یک هیئت امنیتی مصری در اسرائیل حضور دارد که در حال گفت‌وگوهای فشرده با مقامات اسرائیلی در مورد دستیابی به توافق با حماس است.

از سوی دیگر، وزیران دارایی و امنیت داخلی، بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر، تهدید کردند که در صورت عدم تهاجم به رفح، از دولت خارج خواهند شد.

در این زمینه، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که شورای جنگ پس از انتشار کلیپی ویدئویی از اسارت سربازان زن در یک پایگاه اسرائیلی در 7 اکتبر توسط شبکه‌های اجتماعی، به تیم خود دستور داد تا به مذاکرات مبادله ای ادامه دهند.

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر توضیح داد که سرلشکر عساف حمامی در جریان اسارت در 7 اکتبر مجروح شد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371224

→ خواندن مطلب قبلی

شبه نظامیان دولتی عاملان حمله به کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه

خواندن مطلب بعدی ←

سخنرانی نتانیاهو در کنگره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *